ثبت‌نام دوره ابتدایی آغاز شد / شهریه مدارس غیردولتی هنوز اعلام نشده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت‌نام‌های دوره ابتدایی مدارس استان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از فردا، یکم خردادماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _یکشنبه سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه_ در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه معتقدیم که بهترین مدرسه برای دانش‌آموز نزدیک‌ترین مدارس به محل زندگی آنها است تا از دغدغه سرویس و دیگر مسائل به دور باشند، اظهار کرد: ثبت‌نام دوره‌های متوسطه اول از ابتدای تیرماه و متوسطه دوره دوم از جمله هنرستان‌ها و دبیرستان‌ها از نیمه دوم این ماه با توجه به فرم هدایت تحصیلی که به دست دانش‌آموز می‌رسد، آغاز خواهد شد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین نمادهای هویت هر ملتی زبان آن ملت است و نشان هویت‌بخشی به جامعه است و باید تلاشمان این باشد تا هویت خود را حفظ کنیم و از اثرات منفی که می‌تواند زبان را تهدید کند جلوگیری کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تصریح کرد: براساس رویکردها در تلاشیم در سال جاری توجه ویژه‌ای به مدارس دولتی شود و با محوریت عدالت اجتماعی نگاه خاصی به مدارس فنی و حرفه و کار و دانش به عنوان مدارس مهارتی خواهیم داشت.

وی با اشاره به جشنواره دختران آفتاب در شهرستان سمیرم گفت: این شهرستان بیشترین جمعیت دانش‌آموزی را در مدارس عشایری دارد و ۱۷۹ نفر از دانش‌آموزان دختر عشایر برای اولین بار مسابقات ورزشی را در ۱۱ رشته برگزار کردند و این در آینده نزدیک به کل استان تعمیم پیدا خواهد کرد.

ابراهیمی درباره برگزاری امتحانات نهایی اظهار کرد: امسال امتحانات نهایی به صورت ویژه برگزار می‌شود که ۴۰ درصد از نمره آزمون سراسری دانش‌آموزان از امتحانات نهایی خواهد بود و از سال آینده این میزان تأثیر به ۵۰ و ۶۰ درصد افزایش پیدا کرد خواهد کرد، لذا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. خانواده‌ها و دانش‌آموزان باید نگاه و تمهیدات ویژه‌ای به امتحانات نهایی داشته باشند. محوریت آزمون‌ها با کتب درسی است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون برای مدارس غیردولتی شهریه جدیدی اعلام نشده است، افزود: مبنای ثبت‌نام برای مدارس غیردولتی شهریه سال گذشته است و متعاقب با اعلام شهریه، دریافتی باید متناسب با آن صورت گیرد و بیشتر نباشد.

ابراهیمی با اشاره به حضور ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزی خاطرنشان کرد: اولیا می‌توانند به مدارس پایگاه نزدیک به منزل مسکونی مراجعه کنند و در رشته‌های مختلف و متنوع از فرصت ویژه اوقات فراغت استفاده کنند.

کد خبر 662524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.