لزوم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری اصفهان و پژوهشکده رویان

به‌مناسبت روز ملی جمعیت امروز (یکشنبه) شورای اسلامی شهر اصفهان میزبان رئیس پژوهشکده رویان بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس پژوهشکده رویان امروز _یکشنبه سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه_ با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر از دغدغه‌های افزایش جمعیت سخن گفت.

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این نشست اظهار کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان در راستای قوانین مجلس شورای اسلامی لوایحی با موضوعات جمعیت و فرزندآوری را به تصویب رسانده است.

وی افزود: از معاونت فرهنگی شهرداری درخواست می‌شود کارگروهی ویژه در این زمینه تشکیل و اقدامات لازم را در راستای آگاه‌سازی و برگزاری جلسات آموزشی انجام دهند.

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: به موضوع جمعیت، فرزندآوری و آنچه ذیل آن وجود دارد، نمی‌توان به‌صورت تک‌بعدی پرداخت.

وی افزود: به‌منظور فرهنگ‌سازی در این حوزه برای مخاطبان خاص، نیازمند دسترسی به اطلاعات هستیم که البته در این مسیر موانعی نیز وجود دارد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در این راستا درخواست می‌شود اطلاعات در این حوزه بدون ذکر نام در اختیار دفتر تخصصی خانواده قرار گیرد، تا بتوان به‌طور ویژه در این حوزه فعالیت کرد.

احمد شریعتی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان ذیل کمیسیون سلامت و محیط زیست می‌تواند در مباحث مختلفی به‌ویژه در حوزه درمان و موضوع جمعیت با حضور نخبگان ورود کند.

وی با بیان اینکه تابلوهای شهر بهترین ظرفیت برای فرهنگ‌سازی در موضوع جمعیت است و می‌توان از آن بهره برد، گفت: شهر اصفهان در فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی موضوعات مختلف که در تابلوهای شهری انجام می‌شود، پیشگام است، به‌ویژه در موضوع ذخیره بند ناف پیش‌قراول هستیم.

مجید نادرالاصلی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: محمدحسین نصراصفهانی، رئیس پژوهشکده رویان شخصیت ملی و بین‌المللی است، آنچه در اصفهان انجام می‌دهد را در اختیار همه کشور قرار می‌دهد، لذا نقش وی، فرااستانی و بین‌المللی است.

وی درخواست کرد: شورای اسلامی شهر تفاهم‌نامه‌ای با مجموعه رویان منعقد کند تا بتوانیم خدمات خوبی را در راستای توسعه اقدامات این مجموعه رقم زنیم.

شهرداری سوالات انگیزشی پیرامون بهار باروری را در تبلیغات شهری مطرح کند

محمدحسین نصراصفهانی، رئیس پژوهشکده رویان نیز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: شورا و شهرداری اصفهان اگر می‌خواهد در زمینه افزایش جمعیت گامی بردارد، باید به‌صورت غیرمستقیم اطلاع‌رسانی‌هایی را بر پایه علمی انجام دهد.

وی افزود: در این راستا حوزه فرهنگی شهرداری می‌تواند در تبلیغات شهری سوالات انگیزشی پیرامون بهار باروری و سنین مناسب فرزندآوری مطرح کند، سوالات انگیزشی موجب می‌شود که جوانان به فرزندآوری فکر کنند.

رئیس پژوهشکده رویان تصریح کرد: اگر سه ماه قبل از بارداری تغذیه پدر و مادر صحیح شود، یک‌سوم فرزندان ناسالم به دنیا نمی‌آیند و تمام این موارد می‌تواند به خوبی آموزش داده شود.

وی افزود: اروپا نیز با معضل جمعیت روبه‌رو بوده است و طی سال‌های اخیر در این زمینه تلاش کرده است و امروز می‌بینیم که خانواده‌های اروپایی تعداد فرزندان زیادی دارند.

نصراصفهانی با تاکید بر اینکه مهم‌تر از مسئله فرزندآوری، معضل ازدواج است، گفت: برای افزایش انگیزه ازدواج در جوانان باید در این مسیر گام‌های مؤثر برداشت.

کد خبر 662507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.