اسکاتلند میزبان اولین اتوبوس‌های خودران بریتانیا

اسکاتلند میزبان اولین اتوبوس‌های خودران بریتانیا است؛ این وسایل نقلیه سبز با سرعت ۵۰ مایل ساعت در مسیری چندمنظوره به طول ۱۴ مایل مسافران را به مقصد می‌رساند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اولین اتوبوس‌های بدون راننده اسکاتلند از پانزدهم ماه می فعالیت خود را در مسیری چند منظوره که برای اتوبوس‌های عمومی، موتورسیکلت‌ها و سایر کاربران طراحی شده، فعالیت خود را آغاز کرده است. این خودروهای عمومی سبز که در مرحله اول پنج مورد از آن‌ها به این کشور وارد شده است، در آینده سراسر ناوگان اتوبوسرانی اسکاتلند را از آن خود خواهد کرد و از این طریق، نه‌تنها در تسهیل عبور و مرور شهروندان اثربخش خواهد بود، بلکه نقش مهمی نیز در کاهش انتشار گازهای آلاینده ایفا خواهد کرد.

ورود اتوبوس‌های بدون راننده به اسکاتلند، بخشی از پروژه مشارکتی کشور برای بهبود حمل‌ونقل شهری به‌شمار می‌رود که با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته بعضی از کمپانی‌های تکنولوژیک و شرکت‌های تولیدکننده خودروهای الکتریکی محقق خواهد شد. جالب است بدانید که اتوبوس‌های بدون راننده اسکاتلند اولین اتوبوس‌های خودران جهان با اندازه یک اتوبوس معمولی خواهد بود که از ظرفیت کافی برای حمل مسافران در هر رفت و برگشت برخوردار است و همین ویژگی، جذب روزافزون شهروندان را به عبور و مرور از طریق آن‌ها به دنبال خواهد داشت.

اسکاتلند میزبان اولین اتوبوس‌های خودران بریتانیا

مدیران بخش حمل‌ونقل عمومی اسکاتلند ادعا کرده‌اند که مرحله آزمایشی تردد اتوبوس‌های بدون راننده تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت و در هر هفته بیش از ۱۰ هزار نفر مسافر را به مقصد خواهد رساند. شرکای پروژه طی این بازه زمانی تلاش خواهند کرد به کشف تمام نقص‌های احتمالی در این اتوبوس‌ها بپردازند، ضمن این‌که از طریق انجام نظرسنجی‌های متعدد در میان کاربران این خودروها، تغییراتی مثبت را در آن‌ها به وجود خواهند آورد تا در نهایت و پس از پایان مرحله آزمایش، اتوبوس‌هایی با بهترین کیفیت را به سراسر معابر کشور وارد کنند.

هر اتوبوس بدون راننده در اسکاتلند دو کارمند را در خود جا خواهد داد که یک نفر از آن‌ها به عنوان کمک راننده عمل خواهد کرد و ناظر بر تردد ایمن اتوبوس خواهد بود، در حالی که فرد دیگر مسئولیت دریافت بلیت و پاسخگویی به پرسش‌های مسافران را به عهده خواهد داشت.

دولت اسکاتلند امیدوار است که موفقیت پروژه آزمایشی اتوبوس‌های بدون راننده همه روزه بر تعداد شهروندانی بیفزاید که از طریق این خودروها تردد می‌کنند تا به دنبال آن، تحقق اهداف صفر انتشار کربن کشور تسهیل بیابد.

اسکاتلند میزبان اولین اتوبوس‌های خودران بریتانیا

کد خبر 662486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.