صدور هشدار زرد با وقوع طوفان لحظه‌ای در اصفهان / سرعت وزش باد به ۶۰ کیلومتر می‌رسد

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: با فعالیت سامانه بارش‌زا از روز جمعه تا پایان وقت یکشنبه با رگبار باران بهاری گاهی با رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی و گردوخاک، وقوع صاعقه همراه است.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: براساس بررسی آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی امروز تا اواخر روز یکشنبه _سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه_ فعالیت سامانه ناپایدار در استان حاکم است.

وی ادامه داد: با فعالیت این سامانه انتظار افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید تا شدید لحظه‌ای و خیزش گردوخاک محلی و در برخی ساعات در بیشتر مناطق رگبار باران، رعدوبرق و احتمال وقوع تگرگ در نقاط مستعد پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان درباره صدور هشدار سطح زرد با فعالیت سامانه بارشی در استان، افزود: فعالیت این سامانه از اواخر جمعه آغاز و تا پایان وقت یکشنبه با رگبار باران بهاری گاهی با رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی و گردوخاک، وقوع صاعقه همراه است.

وی با بیان اینکه سامانه بارش‌زا، روز جمعه در شهرستان‌های فریدونشهر، خوانسار، سمیرم، بویین و میاندشت، گلپایگان و چادگان فعال است، تصریح کرد: فعالیت سامانه روزهای شنبه و یکشنبه در بیشتر مناطق به ویژه مناطق غربی استان خواهد بود.

امینی گفت: لغزندگی سطح جاده‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه‌های فصلی، مه آلودگی و کاهش دید، احتمال اختلال در راه‌های روستایی به واسطه رگبار باران از اثرات مخاطرات این سامانه است.

وی اظهار کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، اجتناب مطلق از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، در صورت سفر با خودرو، به همراه داشتن تجهیزات لازم، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آگاهی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و اتخاذ تدابیر در فعالیت‌های کشاورزی توصیه می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان بیشترین شدت سرعت وزش باد با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در مناطق غرب، شمال اصفهان و مرکزی خواهد بود، افزود: امروز و فردا در ساعات بعدازظهر وزش باد و طوفان لحظه‌ای با سرعت ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت و بارش‌های رگبار در غرب استان از شدت بیشتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه میانگین دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده دو تا سه درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین میاندشت با دمای چهار درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 662392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.