آتش‌سوزی در انبار بزرگ لوازم یدکی موتور در تهران + فیلم

ظهر امروز یک مورد آتش‌سوزی گسترده در یک انبار بزرگ لوازم یدکی خودرو با وسعتی بیش از سه هزار مترمربع رخ داد و به دنبال آن سقف‌ این انبار تخریب شد و عوامل امدادی پایتخت خود را به محل حادثه رساندند وحریق را اطفا و مصدومان را به بیمارستان منتقل کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اظهار کرد: ساعت ۱۱ و ۳۴ دقیقه ظهر امروز یک مورد آتش‌سوزی گسترده در یک انبار بزرگ لوازم یدکی خودرو با وسعتی بیش از ۳۰۰۰ متر مربع مسقف دچار آتش‌سوزی شد که بر اثر این آتش‌سوزی سقف‌ها تخریب شد.

وی افزود: غرفه‌های کوچک و بزرگی به تعداد زیاد پر از لوازم یدکی موتور سیکلت کامل شعله‌ور بودند که همکاران طی سه دقیقه به محل آتش‌سوزی رسیدند و عملیات را از چند طرف آغاز کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه آتش به سرعت در حال سرایت به اطراف بود به گونه‌ای که مجبور شدند منازل و ساختمان‌های اطراف را تخلیه کنند، گفت: اکنون بخش زیادی از شعله خاموش شده و شعله‌های کمی باقی مانده است. تا حدی زیادی از شعله‌زنی‌ها انجام شده است و به مرور همکاران وارد مرحله لکه‌گیری می‌شوند. هرچند که عملیات جستجو و لکه‌گیری ادامه دارد.

وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه‌ای که انجام دادیم، مشخص شد که در سال گذشته کارشناسان آتش‌نشانی طی پنج مرتبه اقدام به بازدید ایمنی از این انبار کرده و طی هر بازدید هم اخطار دریافت کرده است، اما توجهی به این اخطارها نشده بود. در گزارش‌های آتش‌نشانی موجود است که نسبت به سیستم‌های اعلام و اطفای حریق تذکراتی داده شده بود. درباره مقاوم سازی سازه‌ها، اصلاح نوع چیدمان انبار و… هم اخطار و تذکر صادر شده بود، اما توجهی به آن نشد تا اینکه در نتیجه این بی‌توجهی‌ها یک انبار در آتش سوخت و جان‌های بسیاری به خطر افتاد.

محمد اسماعیل توکلی، سرپرست اورژانس تهران نیز با اشاره به آمار مصدومان آتش‌سوزی گمرک اعلام کرد که تاکنون دو نفر به دلیل مصدومیت به بیمارستان سینا اعزام شده‌اند.

وی همچنین از اعزام شش آمبولانس و پنج موتورلانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل حادثه خبر داد.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو خبرنگار ایمنا، با اشاره به آخرین جزئیات حادثه آتش‌سوزی گسترده در میدان گمرک تهران اظهار کرد: این حادثه در ابتدا هشت مصدوم داشت که از این تعداد سه نفر برای ادامه روند درمان به مراکز درمانی منتقل شدند، لازم است بدانیم یک نفر از مصدومان این حادثه آتش‌نشان است.

وی افزود: پنج نفر دیگر نیز در محل حادثه درمان شدند که از این تعداد نیز سه نفر آتش‌نشان بودند.

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به افزایش آمار مصدومان تصریح کرد: در ادامه آمار مصدومان این حادثه به ۱۵ نفر رسیده است که از این تعداد شش مصدوم به بیمارستان منتقل شدند. احتمال دارد تعداد مصدومان باز هم افزایش پیدا کند که متعاقباً جزئیات آن اعلام خواهد شد.

آخرین جزئیات از انتقال مصدومان آتش‌سوزی میدان گمرک به مراکز درمانی + عکس

آخرین جزئیات از انتقال مصدومان آتش‌سوزی میدان گمرک به مراکز درمانی + عکس

سرهنگ علی‌اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران نیز با اشاره به حریق رخ داده در ضلع جنوب‌شرقی میدان رازی، اظهار کرد: به دنبال آتش‌سوزی گسترده که در انبار لاستیک و قطعات موتورسیکت در محدوده خیابان مولوی در میدان رازی رخ داده است، عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در محل حاضر شده و تمهیدات خود را برای کمک به روند امدادرسانی اجرا کردند.

وی با بیان اینکه از همان دقایق نخست وقوع حادثه، مأموران پلیس اقدام به اجرای محدودیت ترافیکی و استقرار در محل کردند، افزود: در حال حاضر خیابان مولوی از محدوده تقاطع با خیابان ولیعصر (عج) مسدود است و خودروهایی که قصد تردد به سمت شمال را دارند باید از خیابان ولیعصر تردد کنند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: توصیه پلیس به رانندگان، موتورسیکلت سواران و حتی عابران پیاده این است که از تردد غیرضروری در این محدوده پرهیز کنند تا مأموریت امدادگران با سرعت بیشتری انجام شود.

وی وضعیت ترافیک در این محدوده را پرحجم اما روان اعلام کرد و گفت: مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی تا زمان اطفای کامل حریق انجام عملیات لکه‌گیری و ایمن‌سازی در محل و معابر منتهی به آن مستقر خواهند بود و در صورت رفع خطر نسبت به بازگشایی مسیر اقدام خواهد شد.

کد خبر 662352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.