استقبال جامعه ایثارگری از راه‌اندازی سامانه دیدار

مدیرکل مراجعات و پاسخگویی به ایثارگران از استقبال جامعه ایثارگری از راه‌اندازی سامانه دیدار و پاسخگویی به ۸۸ درصد درخواست‌ها تاکنون خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمدحسن علی‌نقیان‌افجه‌ای درباره سامانه دیدار اظهار کرد: این سامانه بر اساس تأکیدات رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای استفاده از فناوری‌های نوین، ایجاد ارتباطی سالم و عدالت‌محور با سرعت عمل سریع پاسخگویی به خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران راه‌اندازی شد که مزیت بالای آن ارتباط تصویری، تلفنی و غیرحضوری خادمان شهدا و ایثارگران در سطح استانی و مدیران ارشد بنیاد با جامعه ایثارگری سراسر کشور است.

وی افزود: سامانه الکترونیکی دیدار با هدف کاهش مراجعات حضوری و حل مشکلات ایثارگران در کوتاه‌ترین زمان راه‌اندازی شده است و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در همه سطوح می‌توانند درخواست خود را برای ملاقات و رفع مشکلات ثبت کنند و پاسخ سوالات و مشکلات خود را سریع‌تر و به‌طور مستقیم دریافت کنند.

مدیرکل مراجعات و پاسخگویی به ایثارگران تصریح کرد: متقاضیان ایثارگر می‌توانند با اخذ کد از بنیاد وارد وبگاه ایثار شوند و در سامانه دیدار درخواست خود را ثبت کنند تا در اسرع وقت به درخواست آنها پاسخ داده شود.

علی‌نقیان‌افجه‌ای با بیان اینکه هوشمندسازی یکی از برنامه‌های مورد تأکید دولت است، تصریح کرد: ضرورت یکپارچه‌سازی اطلاعات سفرهای استانی و خروجی آنها با توجه به برنامه‌های رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این سفرها نتایج مطلوبی از جمله صرفه‌جویی در وقت و هزینه، اخذ گزارش‌های مدیریتی متنوع در زمان کوتاه، همچنین دسترسی به سوابق درخواست‌های مراجعه‌کنندگان و پاسخ‌هایی که به آن داده شده را به همراه داشته است.

وی اظهار کرد: سامانه دیدار، ظرفیت خوبی برای برنامه‌ریزی برای بررسی و حل مشکلات جامعه ایثارگری است که لازم است با اطلاع‌رسانی دقیق به جامعه ایثارگری، ضرورت و اهمیت بهره‌گیری از این سامانه را تبیین کرد و در مجموعه‌های استانی هم باید به سمتی حرکت کنیم که اقدامات و خدمات الکترونیکی شود و ایثارگران نیازی به مراجعه حضوری به مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران نداشته باشند.

مدیرکل مراجعات و پاسخگویی به ایثارگران با اعلام استقبال ایثارگران از سامانه دیدار گفت: بیشترین تعداد مراجعان و ثبت درخواست در سامانه دیدار از خردادماه سال گذشته تا اواخر اردیبهشت‌ماه سال جاری از استان ایلام بوده است و بیشترین تقاضای دیدار با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان، مدیرکل بنیاد استان و معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد استان و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده است.

علی‌نقیان‌افجه‌ای در پایان خاطرنشان کرد: در بازه زمانی مورد بررسی ۸۸ درصد درخواست‌ها بررسی شده و ۱۲ درصد درخواست‌ها نیز در حال بررسی است، ضمن اینکه بیشترین موضوعات مورد درخواست برای دیدار مربوط به تسهیلات، اشتغال، بهداشت و درمان و مسکن بوده است.

کد خبر 662319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمیدمرادی IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    باسلام ،فرزند شهید پسر هستم دارای. همسروسه فرزند،،،من در دوسال گذشته تا الان چندین عمل در دست وپا ولگن ودوبار سکته مغزی داشته ام درحال حاظر به خاطر از کارافتادگی خیلی بدهکارشدهام در یک پارکینگ 15-متری زندگی میکنیم همه وسایل منزل رافرخته وخرج درمان کرده ایم همسرم برای مستمری وکمک معیشیت هر چه به بنیاد مراجعه میکند کاری انجام نمیدهند ازشما درخاست رسیدگی به این وضعیت اصف بار خود دارم،،