برنامه‌های شهرداری مشهد به مناسبت دهه کرامت

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد از تدارک ویژه برنامه‌های متنوع و آماده‌سازی زیرساخت‌های شهر برای برگزاری باشکوه جشن‌های دهه کرامت خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی نجفی اظهار کرد: شهرداری مشهد در بخش‌های مختلف برای گرامیداشت دهه کرامت برنامه‌ریزی کرده است تا علاوه بر آذین‌بندی شهر و مشارکت در برنامه‌های مردمی در بخش‌های حمل‌ونقل و خدمات شهری نیز زیرساخت‌های شهری برای برگزاری جشن‌های میلاد حضرت معصومه (س) و میلاد امام رضا (ع) آماده شود.

وی افزود: در حوزه فرهنگی و اجتماعی در این دهه پربرکت، مراسم تشرف گروهی اقشار مختلف مردم به حرم مطهر رضوی با محوریت مساجد مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر با عنوان «قرار زیارت» از سی‌ویکم اردیبهشت تا دهم خردادماه را خواهیم داشت.

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد با اشاره به برپایی دو ایستگاه استقبال از زائر در پایانه مسافربری امام رضا (ع) و محور مشهد-نیشابور، خاطرنشان کرد: فضا آرایی پایگاه‌های راهنمای زائر، اجرای سرود خوشامدگویی با نام «نوای کرامت» به مدت ۱۰ روز در ورودی‌ها و مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی، افزایش ساعات کاری پایگاه‌های راهنمای زائر، توزیع ۲۰۰۰ محصول حوزه زیارت، برگزاری تور زیارت در نمایشگاه مفهومی زیارت واقع در بوستان وحدت به مدت ۱۰ روز و برگزاری مراسم اختتامیه رویداد ملی سقاخانه از برنامه‌های حوزه فرهنگی شهرداری در این دهه است.

نجفی با اشاره به راه‌اندازی و راهبری مرکز اسکان موقت بوستان غدیر در دهه کرامت، تصریح کرد: راه‌اندازی ایستگاه‌های «مشهد مهربان» در مناطق سیزده گانه شهر، مشارکت با تشکل‌های مردمی برای اجرای ۲۰۰ برنامه در شهر، برگزاری جشن‌های ویژه اقشار خاص، اجرای جشنواره‌های خانوادگی «رأفت کریمانه» در ۱۲ بوستان شهری، اجرای برنامه «ضرب نوازی» صد نفره در جلوخان آرامگاه فردوسی، برگزاری مسابقات کشتی با چوخه در گود چوخه فردوسی و اجرای برنامه‌های ورزشی ویژه برای هزار نفر از کودکان بیماری‌های خاص و پیوند اعضا از دیگر برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شده این ایام به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: برنامه ویژه نورافشانی در شب ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) در مناطق مختلف شهر مشهد اجرا خواهد شد و در کنار آن، برنامه‌ریزی برای اجرای ۵۰۰ سرود در شهر و برگزاری ویژه برنامه «به عشق رضا (ع)» در سالن شهید بهشتی انجام شده و اجرای نمایش آهوان در بوستان کوه‌سنگی نیز از دیگر برنامه‌های فرهنگی شهرداری مشهد است.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد ادامه داد: به مناسبت دهه کرامت، با نصب ۴۵۰۰ آویز ستونی، چهار هزار پرچم بیرقی، ۱۵۰۰ بیرق سردری، ۲۰۰ هزار متر ریسه رنگی، ۶۰۰ پرچم با مضمون دهه کرامت، اکران ۱۸۴۵ مترمربع استرابورد و ۷۴۸۹ مترمربع بیلبورد شهر مشهد آذین‌بندی می‌شود و نصب قاب عکس مفاخر را نیز خواهیم داشت.

نجفی با اشاره به اجرای ویژه برنامه «ریحان شهر» در بوستان ریحانه، تاکید کرد: حمایت از فعالیت‌های مردمی در قالب نمایشگاه شمس کرامت، اجرای جُنگ قلب ایران، برگزاری برنامه کاروان خودرویی و برگزاری جشنواره محله آرایی از دیگر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری در دهه کرامت است.

وی با اشاره به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل به مناسبت دهه کرامت، گفت: به مناسبت این ایام، تقویت خطوط اتوبوس‌رانی در شب و روز میلاد حضرت معصومه (س) در محدوده حرم مطهر رضوی و ارائه سرویس دربستی برای مراسم گل باران حرم امام رضا (ع) در روز میلاد حضرت معصومه (س) را خواهیم داشت.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد با اشاره به تقویت خطوط اتوبوس‌رانی در شب و روز ولادت امام رضا (ع) تا سقف ۱۰۰ دستگاه اتوبوس، افزود: خدمات‌دهی نماز صبح روز ولادت امام رضا (ع) تا سقف ۴۰ دستگاه اتوبوس در محدوده حرم مطهر رضوی نیز انجام خواهد شد.

نجفی با بیان اینکه در دهه کرامت گشت‌های انضباط ترافیکی در معابر پرترافیک با همکاری پلیس راهور مستقر می‌شود، خاطرنشان کرد: آماده‌باش گشت‌های خودرویی و موتوری تاکسیرانی، آماده‌باش مرکز کنترل ترافیک تاکسیرانی و آماده‌باش رؤسای خطوط در شهر از تدابیر مدیریت شهری است تا زائران و مجاوران بارگاه رضوی به راحتی بتوانند به زیارت حضرت رضا (ع) مشرف شوند.

وی اضافه کرد: فعالیت پایگاه‌های رسیدگی به شکایات زائران، تولید و توزیع پرچم و توزیع شیرینی و شربت میان تاکسیرانان از دیگر برنامه‌های بخش حمل‌ونقل شهرداری مشهد در این روزها است.

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد با تشریح بعضی برنامه‌ها و اقدامات حوزه خدمات شهری در دهه کرامت امسال، اظهار کرد: هماهنگی و نظارت بر تأمین روشنایی بوستان‌ها و میدان‌ها، هماهنگی و نظارت بر رفع نقص نورپردازی المان‌ها و آب‌نماها، نصب و کاشت المان‌های مناسبتی در بوستان‌های شهر، نصب گل نوشته در بعضی میدان‌های شهر و نصب چلنیوم شمس الشموس در آیلند بلوار احمدآباد از اقدامات حوزه خدمات شهری به مناسبت این روزهای فرخنده است. آماده‌سازی اسکان اضطراری زائران و برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) در آرامستان بهشت رضا (ع) از دیگر برنامه‌های حوزه خدمات شهری در دهه کرامت است.

نجفی با بیان اینکه در روز میلاد حضرت معصومه (س) ۴۰۰۰ نفر از پاکبانان و باغبانان مشهدی به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند، اظهار کرد: به مناسبت دهه کرامت، رفع نواقص پرچم‌های روی پل‌ها و میدان‌ها، رفع نقص همه آذین‌بندی‌ها و روشن بودن همه ریسه‌های چراغانی شهر در دستور کار است.

کد خبر 662281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.