رویکرد مشترک کلان‌شهرها برای گرامیداشت دهه کرامت

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: به دنبال ایجاد یک رویکرد مشترک در ایام دهه کرامت هستیم و قرار شد کلان‌شهرها در حوزه اکران‌های شهری، اجتماعات، مراسم و رویدادها، کاروان‌های شادی و سرودهای مرتبط با ایام دهه کرامت و اقدامات خود را اطلاع‌رسانی کنند.

سیدجلیل بامشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نشستی با موضوع هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت و به منظور هم‌افزایی و در کنار هم قرار گرفتن دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی کشور با حضور مدیران صداوسیما، آستان قدس رضوی و معاونان فرهنگی شهرداری‌های کلان‌شهرها برگزار شد.

وی افزود: در این مجمع فعالیت‌های کمیته گردشگری کلان‌شهرها توسط معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد ارائه و بر تشکیل کمیته شهرهای زیارتی، برگزاری رویداد ملی ایده‌پردازی سقاخانه با محوریت موضوعات مربوط به زیارت تاکید شد.

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: از ۲۵ ایده‌ای که به مرحله نهایی رویداد ملی سقاخانه راه پیدا کرد، ۹ ایده متعلق به شهر مشهد بود و برای ۹ ایده‌ای که به مرحله نهایی راه پیدا کرده است، امروز و فردا (سی‌ام و سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه) جلسات منتورینگ با حضور پنج منتور در فرهنگسرای بهشت در حوزه‌های اقتصادی، خلاقیت، نوآوری، زیارت و گردشگری و توسعه کسب‌وکار و شتاب‌دهنده برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اختتامیه این رویداد در مشهد در دهه کرامت با حضور ۲۶ تیم برگزیده برگزار خواهد شد، شرکت‌های شتاب‌دهنده، بانک‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز حضور خواهند داشت و از ایده‌های برتر حمایت خواهند کرد.

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: به دنبال ایجاد یک رویکرد مشترک در ایام دهه کرامت هستیم و قرار شد کلان‌شهرها در حوزه اکران‌های شهری، اجتماعات، مراسم و رویدادها، کاروان‌های شادی و سرودهای مرتبط با ایام دهه کرامت و اقدامات خود را اطلاع‌رسانی کنند و رسانه ملی نیز آن را پوشش دهد.

بامشکی با بیان اینکه شعار ایام ولادت حضرت معصومه (س) «بهترین دختر دنیا و پویش مهر خواهری و برادری» تعیین شده است، گفت: در نشست‌های جانبی کمیسیون اجتماعی و فرهنگی کلان‌شهرها مقرر شد در آینده نزدیک تفاهم‌نامه‌هایی میان مشهد با کرمان، یزد، قزوین و کرمانشاه برای موضوعات مختلف منعقد شود.

وی افزود: در حاشیه این نشست، نشست‌های مشترک میان معاونان فرهنگی شهرداری مشهد با مدیران گردشگری شهرها با موضوع گردشگری مقاومت و برگزاری تورهای مشترک میان معاونان فرهنگی مشهد و یزد پیرامون توسعه همکاری در موضوعات مختلف گردشگری برگزار شد.

کد خبر 662269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.