امور مادی و رفاهیات حداقل توجه به منابع انسانی است/لزوم توجه به حفظ و انگیزش کارکنان

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور ساخت فضاهای آموزشی با رویکردها و روش‌های نوین و آینده نگرانه و پرداختن اساسی به موضوع معماری ایرانی و اسلامی فضاها را از دغدغه‌های خود برشمرد و گفت: موضوعات مادی و رفاهیات حداقل توجه به منابع انسانی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور، حمیدرضا خان محمدی در آئین اختتامیه گردهمایی دو روزه مدیران کل نوسازی مدارس سراسر کشور با تاکید بر نقش مهم برنامه‌ریزی و برنامه محوری در مأموریت‌های سازمانی اظهار کرد: قوه عاقله و برنامه ریز مهمترین رکن یک سازمان است به همین منظور از همان روز اول با برنامه شروع کردیم تا ریل گذاری و حرکت منسجم را آغاز کنیم.

وی مدیران کل استانی را در برنامه محوری و طرح‌ ریزی بر مبنای اسناد رونمایی شده مسئول دانست و خاطرنشان کرد: منابع انسانی در نگاه کلان و با در نظر گرفتن همه ابعاد باید مهمترین رکن برنامه‌ریزی باشد و محور فعالیت‌ها قرار گیرد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ادامه داد: موضوعات مادی و رفاهیات حداقل توجه به منابع انسانی است در نگاه متعالی باید حفظ، نگهداشت، جذب نیروی نخبه، فراهم آوردن فضای رشد و پیشرفت و انگیزش‌های فرامادی برای کارکنان به طور جدی مورد توجه مدیران باشد.

وی ساخت فضاهای آموزشی با رویکردها و روش‌های نوین و آینده نگرانه و پرداختن اساسی به موضوع معماری ایرانی و اسلامی فضاها را از دغدغه‌های خود معرفی کرد و گفت: در این زمینه مطالبه جدی وجود دارد و باید خروجی‌ها را به خصوص در پروژه‌های جدید در عمل ببینیم. و این یک تکلیف قابل پیگیری است.

خان محمدی تاکید کرد: مدیران باید به روز بوده و اطلاعات کافی با دانش‌های روز دنیا را در زمینه‌های کاری خود داشته باشند، نباید از مطالعه غافل شوند و از همه ظرفیت‌ها با نگاه فنی استفاده کنند.

وی ارزیابی را یک امر مهم در مدیریت به منظور تصمیم‌ گیری در ادامه کار دانست و تصریح کرد: قائل به ارزیابی هستیم و حتماً در سال آینده بر مبنای اسناد و برنامه‌هایی که در اختیارتان قرار گرفت عملکرد ادارات کل ارزیابی خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش و جایگاه خیرین و لزوم تکریم آنان، بر حضور آنها در برنامه‌های مختلف بخصوص کلنگ زنی، افتتاح مدارس و چاپ کتاب زندگی‌نامه خیرین مدرسه ساز تاکید کرد.

خان محمدی افزود: تلاش در جذب و تخصیص اعتبارات استانی، به روز آوری آمارها، ثبت دقیق تعهدات و تلاش در جهت تحقق آنها، توجه به پروژه‌های خیرین و مشارکتی از موارد اولویت دار و مهم است که مدیران باید در نظر داشته باشند.

وی به طرح ملی جایزه نصیر و موضوع بهسازی و شاداب سازی مدارس در قالب طرح شهید عجمیان اشاره کرد و گفت: رویداد ملی نصیر فرصت مناسبی برای پیوند بین دانش آموزان، دانشجویان و گروه‌های جهادی و خیرین می‌باشد که باید در این زمینه کارگروه‌های استانی تشکیل و پیگیری مستمر صورت پذیرد، همچنین مطالعه و برنامه‌ ریزی طرح شهید عجمیان در قرارگاه جهادی عدالت تربیتی انجام شده و شاداب سازی مدارس در دستورکار است لذا از فرصت تابستان به حد مطلوب برای نیل به این مقصود بهره ببرید.

جهاد تبیین، پیگیری اجرای طرح شهید پناهی و طرح شهید آرشام سرایداران، استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی، و دانش بنیان، صنعتی سازی، تعمیر و تجهیز اردوگاه‌های دانش آموزی مبتنی بر نیازهای نسل جدید به عنوان یک فضای تربیتی، موضوع استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی و سرمایشی، توزیع قیر و ایزوگام، ثبت اطلاعات در سامانه مدیریت پروژه، جوان‌گرایی و بحث پیگیری مصوبات سفرهای ریاست جمهوری از دیگر مطالب مورد اشاره رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بود.

در دومین روز گردهمایی مدیران کل نوسازی مدارس استان‌ها از دو سند مهم «نقشه راه اجرایی – عملیاتی سازمان در طول برنامه هفتم توسعه» و برنامه سازمان نوسازی مدارس کشور در سال ۱۴۰۲ مستند به نقشه راه مذکور با عنوان «مسیر خدمت» با حضور صحرایی؛ سرپرست وزارت آموزش و پرورش رونمایی شد.

کد خبر 662224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.