منابع مورد نیاز پروژه‌های آب استان اصفهان تامین می‌شود

وزیر کشور با بیان اینکه مشکل اصلی استان اصفهان آب و تنش آبی است‌، گفت: تاکنون تصمیمات خوبی در این خصوص گرفته شده و امید است بتوانیم منابع را در حد مقتضی تأمین کنیم که پروژه‌ها و تصمیمات به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد وحیدی امروز _جمعه بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه_ پس از نشست با فرمانداران استان اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بعد از ظهر امروز با فرمانداران ۲۸ شهرستان و شهرداران استان اصفهان گفت‌وگو کردیم.

وی با اشاره به اهمیت تکمیل قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران، گفت: این طرح منابع مالی زیادی نیاز دارد که بخشی از این منابع تأمین اعتبار شده و مابقی آن نیز باید در شورای اقتصاد تصویب شود.

وحیدی افزود: این پروژه در دستور کار است و امید است منابع تکمیلی آن نیز در دستور کار قرار بگیرد تا اجرای این پروژه با قدرت پیش رود تا چندسال آینده شاهد تحقق این پروژه مهم در کشور باشیم.

وزیر کشور با اشاره به مسئله عوارض آلایندگی و پرداخت آن به شهرداری‌ها گفت: براساس قانون شهرداری‌ها باید این عوارض را صرف بهسازی شهر شود اما براساس گزارش مسئولان استان اصفهان این عوارض در دو سال اخیر تأمین نشده است.

وحیدی ادامه داد: تشخیص نقاط آلاینده و میزان تأثیر آن توسط محیط زیست باید به دقت انجام شده و سازمان امور مالیاتی این عوارض را دریافت و به شهرداری‌ها پرداخت کند. منتظر اقدام سازمان محیط زیست در این زمینه هستیم، سازمان امور مالیاتی نیز بر پرداخت آن اهتمام دارد.

وزیر کشور اضافه کرد: وظیفه اصلی ما پیگیری حل مشکلات شهرستان‌هاست. استاندار اصفهان موضوعات شهرستان‌ها را از نزدیک دیده و رفع مسائل را در دستور کار خود دارد. برخی از شهرستان‌های استان اصفهان عقب‌ماندگی‌های تاریخی و محرومیت‌هایی در مسائل زیرساختی و حمل ونقل دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی استان آب و تنش آبی است‌، گفت: تاکنون تصمیمات خوبی در این خصوص گرفته شده و امید است بتوانیم منابع را در حد مقتضی تأمین کنیم که این پروژه‌ها و تصمیمات به نتیجه برسد.

کد خبر 662218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.