پیشرفت‌های ایران نشان داد در شرایط تحریم هم می‌توان رشد کرد

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: تصور بیشتر فعالان اقتصادی روسیه قبل از تحریم‌های این کشور و قبل از حضور در ایران، این بود که کشور ما یک کشور کشاورزی است اما وقتی فعالان روس، پیشرفت‌های ایران را دیدند، متوجه شدند که در شرایط تحریم نیز می‌توان رشد کرد و به جلو گام برداشت.

به گزارش ایمنا، علیرضا پیمان پاک جمعه در نشست "شکستن تحریم‌ها: اقتصاد روسیه در شرایط تحریم‌ها" در حاشیه چهاردهمین اجلاس اقتصادی روسیه – جهان اسلام که در بانک دولتی روسیه برگزار شد، اظهار کرد: تصور بیشتر فعالان اقتصادی روسیه قبل از تحریم‌های این کشور و قبل از حضور در ایران، این بود که کشور ما یک کشور کشاورزی است اما وقتی فعالان روس، پیشرفت‌های ایران را دیدند، متوجه شدند که در شرایط تحریم نیز می‌توان رشد کرد و به جلو گام برداشت.

وی خاطرنشان کرد: تحریم‌ها، وابستگی‌ها را به ما یادآوری می‌کند و اینکه باید نقاط ضعف را برطرف کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ایران در تولید دارو و دیگر بخش‌ها تصریح کرد: کشور ما می‌تواند با کمک ظرفیت تجاری سازی و تأمین مالی روسیه، رو به جلو گام بردارد.

پیمان پاک در ادامه تهاتر مالی در شرایط کنونی بین ایران و روسیه و همچنین طرف‌های قرارداد دو کشور که دارای ناترازی در قبال هر یک از طرفین هستند را از دیگر پیشنهادهای خود برای گره گشایی از مسائل تبادلات مالی فراروی دو کشور اعلام کرد.

چهاردهمین دوره اجلاس بین‌المللی اقتصادی روسیه – جهان اسلام روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه در کازان پایتخت جمهوری تاتارستان روسیه آغاز به کار کرد و عصر جمعه به فعالیت رسمی خود پایان داد. دو هیئت از بخش‌های دولتی و خصوصی جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس دو روزه شرکت کرده‌اند.

کد خبر 662199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.