لیست قیمت جدید بلیت هواپیما منتشر شد / افزایش ۲۹ درصدی فردا ابلاغ می‌شود

سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان، افزایش ۲۹ درصدی و لیست جدید قیمت بلیت هواپیما اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زمزمه‌های افزایش قیمت بلیت هواپیما از اواخر سال گذشته مطرح شد، در آن زمان با توجه به فرارسیدن نوروز و افزایش سفرها، مسئولان مروبطه از این اقدام جلوگیری کردند تا مشکلی در سفرهای نوروزی ایجاد نشود. البته برخی از ایرلاین‌ها در آن زمان بدون ابلاغ مصوبه اقدام به افزایش خودسرانه قیمت بلیت کردند اما سازمان حمایت با اطلاع از این موضوع ایرلاین‌های متخلف را جریمه کرد.

پس از سازمان حمایت، سازمان هواپیمایی نیز افزایش خودسرانه بلیت را غیرقانونی دانست و اعلام کرد که با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد. بنابر اعلام سازمان هواپیمایی، موضوع افزایش قیمت بلیت هواپیما در شورای عالی هواپیمایی بررسی خواهد شد.

اما در آن زمان ایرلاین‌ها هم برای افزایش قیمت بلیت دلایل خود را داشتند، به گفته فعالان این صنف، با توجه به افزایش هزینه‌های صنعت افزایش قیمت انجام شده بود، همچنین افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما در بهار ۱۴۰۱ در شورای عالی هواپیمایی و ستاد تنظیم بازار به تصویب رسید اما سازمان هواپیمایی از ابلاغ آن خودداری کرد. سرانجام جریمه ۱۱۹ میلیارد تومانی ایرلاین‌های متخلف نتیجه‌ی افزایش قیمت خودسرانه متخلفان در آن زمان شد.

لیست قیمت جدید بلیت هواپیما منتشر شد / افزایش ۲۹ درصدی فردا ابلاغ می‌شود

افزایش هزینه‌ها از زبان دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی

در خصوص افزایش هزینه ایرلاین‌ها نیز، مقصود اسعدی سامانی اظهار کرد: در بهار امسال افزایش ۳۰ درصدی بلیت هواپیما در شورای‌عالی هواپیمایی و پس از آن در ستاد تنظیم بازار تصویب شد، اما اجرای آن از طریق سازمان هواپیمایی ابلاغ نشد. شرکت‌های هواپیمایی برای آنکه بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و هزینه‌های خود را تأمین کنند، مجبور به اِعمال افزایش قیمت ۳۰ درصدی به‌صورت میانگین شدند.

وی در خصوص هزینه شرکت‌های هواپیمایی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری حقوق و دستمزد ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است، تعرفه‌های گمرکی نیز از چهار هزار و ۲۰۰ تومان به ۲۸ هزار تومان تغییر پیدا کرده که این عوامل در مجموع هزینه‌های فعالان صنعت هواپیمایی را افزایش می‌دهد، اما با وجود این شرایط، از دی‌ماه سال گذشته تا کنون افزایش قیمت نداشتیم.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تصریح کرد: علاوه بر هزینه‌هایی مانند دستمزد و تعرفه‌های گمرکی، قیمت هر لاستیک هواپیما با افزایش بیش از صددرصدی از ۱,۲۰۰ دلار به بالای دو هزار و ۷۰۰ دلار رسیده است. ما بهار امسال از شورای‌عالی هواپیمایی مصوبه افزایش ۳۰ درصدی نرخ را گرفتیم و تا دو هفته پیش نجابت به خرج دادیم و منتظر ابلاغ بودیم.

وی افزود: هر ساعت صندلی پرواز ۴۰ دلار برای ایرلاین هزینه دارد؛ اما میانگین افزایش ۳۰ درصدی قیمت‌ها، باز هم کفاف هزینه دلاری هر صندلی پرواز را نمی‌دهد.

لیست قیمت جدید بلیت هواپیما منتشر شد / افزایش ۲۹ درصدی فردا ابلاغ می‌شود

افزایش قیمت بلیت هواپیما اعلام شد

سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان، روز گذشته _ پنج‌شنبه بیست‌وهشتم اردیبهشت ماه_ افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت هواپیماها اعلام شد.

محمد محمدی‌بخش اظهار کرد: پس از برگزاری جلسات شورای عالی هواپیمایی و شنیدن پیشنهادهای انجمن شرکت‌های هواپیمایی و نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی، نرخی بابت افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی مشخص شد و برای تأیید و تصویب به ستاد تنظیم بازار رفت.

وی با تاکید بر اینکه ایمنی پرواز اصلی‌ترین اولویت سازمان هواپیمایی کشوری است، ادامه داد: همه تلاش ما این است که در این حوزه ایمنی پروازها به خطر نیفتد و در فضای تعاملی باید کار پیش برود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که این افزایش قیمت از چه زمانی به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ می‌شود؟ گفت: از روز شنبه پیش رو این افزایش قیمت ۲۹ درصدی بابت پروازهای داخلی به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ خواهد شد.

محمدی‌بخش اضافه کرد: باید در موضوع سوخت ناوگان حمل‌ونقل هوایی نیز تصمیماتی در آینده نزدیک اتخاذ شود.

لیست قیمت جدید بلیت هواپیما منتشر شد / افزایش ۲۹ درصدی فردا ابلاغ می‌شود

واکنش دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به افزایش ۲۹ درصدی بلیت هواپیما

مقصود اسعدی سامانی با اشاره به افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما اظهار کرد: پیشتر درخواست افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما را داشتیم، اما به طور میانگین با افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما موافقت شد.

وی با یادآوری این‌که مطابق برنامه پنجم توسعه باید آزادسازی قیمت انجام می‌شد، افزود: طبق قانون، دولت نباید در قیمت‌گذاری دخالت کند، بلکه صرفاً باید نظارت داشته باشد، اما دخالت کرده و نرخ تکلیفی اعلام می‌کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی به این افزایش نرخ اعتراض دارند و امکان تعطیلی شرکت‌ها نیز وجود دارد, اما ناگزیر از پذیرش هستیم و این افزایش نرخ، مشکل صنعت هواپیمایی را حل نمی‌کند.

لیست قیمت جدید بلیت هواپیما منتشر شد / افزایش ۲۹ درصدی فردا ابلاغ می‌شود

لیست قیمت جدید بلیت‌های هواپیما اعلام شد

پس از اعلام افزایش ۲۹ درصدی بلیت هواپیما، انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران لیست جدید قیمت‌ها را در سایت خود منتشر کرد.

قیمت (ریال) مقصد مبدا
۱۰,۸۷۰,۰۰۰ تهران اصفهان
۱۴,۰۰۰,۰۰۰ تهران اهواز
۱۲,۴۲۰,۰۰۰ تهران ارومیه
۱۹,۰۷۰,۰۰۰ تهران بندرعباس
۱۵,۳۵۰,۰۰۰ تهران بوشهر
۱۲,۳۷۰,۰۰۰ تهران تبریز
۱۴,۰۰۰,۰۰۰ تهران مشهد
۱۴,۰۰۰,۰۰۰ تهران شیراز
۱۰,۶۱۰,۰۰۰ تهران رشت

برای مشاهده لیست کامل قیمت‌ها اینجا کلیک کنید.

کد خبر 662178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.