اصفهان  در توجه به نیازهای شهروندان موفق عمل کرده است/ لزوم تقویت همکاری بین اراک و اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه امروز اصفهان از جمله شهرهای موفق در زمینه توجه به نیازهای شهروندان با رویکرد فرهنگی است، گفت: افزایش تعاملات بین شهری منشأ برکات زیادی است که ما در اهداف خود از سفر به اصفهان دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیمان عین‌القضاتی امروز _جمعه بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه_ در دیدار با شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: تعاملات و تبادلات بین شهر اراک و اصفهان باید بیش از گذشته باشد.

وی ادامه داد: در دوره ششم مدیریت شهری اراک، رویکرد فرهنگی را جایگزین نگاه‌های کالبدی و عمرانی و ساخت‌وسازی کرده و بر این اساس شعار خود را توجه به مباحث فرهنگی قرار دادیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه امروز شهر اصفهان از جمله شهرهای موفق در زمینه توجه به نیازهای شهروندان با رویکرد فرهنگی است، تصریح کرد: افزایش تعاملات بین شهری منشأ برکات زیادی است که ما در اهداف خود از سفر به اصفهان دنبال می‌کنیم و در پی کسب نقاط قوت و قدرت میان دو شهر هستیم.

وی با اشاره به افزایش سطح تعاملات میان دو شهر و تمرکز بر نقاط مشترک در حوزه‌های عمرانی و کالبدی گفت: استان مرکزی از جنبه‌های مختلف همچون شهر اصفهان بوده، چراکه استان مرکزی نیز یک چهارم مفاخر علمی کشور را در خود جای داده و در بخش صنعتی نیز به شهر اصفهان نزدیک است.

عین‌القضاتی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز خواستار تعاملات بین شهری و حتی برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در شهر اراک هستیم، همچنین در عرصه خواهرخواندگی نیز شهر اراک و اصفهان می‌توانند اقدامات مشترک فی‌مابین داشته باشند، چراکه نزدیکی سرزمین شهر اراک و اصفهان عامل خوبی برای این عرصه است.

وی ادامه داد: شهر اراک دارای ظرفیت‌های صنعتی از جمله شرکت‌های بزرگ موفق در زمینه ماشین‌آلات است که می‌تواند به مدیریت شهری اصفهان در این عرصه کمک شایانی کند، همچنین ابر چالش‌های مشترک شهر اراک و اصفهان مانند آلودگی هوا، کمبود آب و مسائل زیست‌محیطی و خاک است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه نوع آلودگی هوای شهر اراک با شهر اصفهان یکسان بوده و هر دو شهر از مازوت‌سوزی رنجبر می‌برند، خاطرنشان کرد: شهر اراک در حوزه سلامت نیز سرمایه‌گذاری کرده، زیرا در زمینه بیماری‌های خاص دارای ظرفیت‌هایی است که می‌تواند با شهر اصفهان به اشتراک بگذارد.

وی اظهار کرد: امروز شهر اراک کریدور تهران _ جنوب بوده و در پی ایجاد منطقه گردشگری ویژه دره گردو نیز به وسعت بالغ بر ۱۰۰ هکتار بوده است.

در ادامه جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر اراک به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌ها و همچنین سوالات مد نظر خود در عرصه مدیریت شهری و کسب تجربیات موفق شهرداری اصفهان پرداختند.

داوود قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اراک با ابراز خرسندی از ساماندهی مناسب قبور شهدا و گلستان شهدای اصفهان گفت: قصد داریم در شهر اراک در زمینه ساماندهی گلزار شهدا و بهسازی قبور شهدا و علما اقدام کنیم، لذا کسب تجربیات موفق مدیریت شهری اصفهان در این عرصه اهمیت دارد.

عباس خسروانی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک نیز با طرح سوالی اظهار کرد: در بودجه بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومانی شهرداری اصفهان، سهم کمک‌های دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی چه میزان است؟

حسن قربانی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: با توجه به موضوعات مطرح شده در جلسه امروز، این سوال مطرح است که تدبیر مدیریت شهر اصفهان در زمینه پساب‌های شهری برای فضاهای سبزی چه بوده و چه اقداماتی را در زمینه حمل‌ونقل عمومی و جوان‌سازی آن انجام داده است.

سید وحید میرنظامی، عضو شورای اسلامی شهر اراک درباره تکلیف صنایع بزرگ در قبال فضای سبز شهری و تجربه شهر اصفهان در این زمینه سوال پرسید و خواستار همدلی شهرداران کلانشهرها برای رفع چالش منابع انسانی و نیروهای کارآمد و ممانعت از ورود نیروهای کم کیفیت به مدیریت شهری شد.

کد خبر 662173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.