۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
پایان این راه روشن است؟

ساکنان گلشهر سال‌ها است که از وضعیت نامطلوب مسیر اصلی شهر رنج می‌برند. این مسیر جزو محورهای مواصلاتی مهم کشور است که از میانه گلشهر و نزدیکی روستای سراور عبور می‌کند و وعده‌های مسئولان برای بهبود وضعیت آن تاکنون محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهسازی آسفالت معابر و محلات سطح شهر، یکی از مطالبات اصلی شهروندان از مجموعه شهرداری است که نقش مهمی در توسعه شهر و تأمین ایمنی شهروندان دارد. بسیاری از مسیرهای مواصلاتی کشور که از میانه شهرهای کوچک و روستاهای حاشیه آنها می‌گذرد، وضعیت مناسبی از منظر زیرساختی ندارد که جان ساکنان این شهرها و افرادی که از این مسیرها عبور می‌کنند را در معرض تهدید قرار می‌دهد.

آسفالت محور اصلی گلشهر یکی از شهرهای شهرستان گلپایگان استان اصفهان و روستایی سراور که در نزدیکی آن قرار دارد وضعیت مطلوبی ندارد؛ سال‌ها از وعده مسئولان برای اجرای پروژه آسفالت روکش محور ۱۳ کیلومتری گلشهر می‌گذرد، اما هنوز اقدام اساسی انجام نشده است.

این محور کریدور مهم ارتباطی شهرهای غرب به مرکز کشور است و به دلیل حجم بالای ترددها سال‌های متمادی است که از فرسودگی آسفالت رنج می‌برد؛ این محور مملو از ناهمواری و شکاف آسفالت است و ناهمواری‌های متوالی، کیفیت پایین آسفالت و حادثه‌سازی جان بسیاری را از ساکنان می‌گیرد و موجب شده است این محور به نمادی از کیفیت بد جاده‌های استان تبدیل شود.

وضعیت نامناسب و خرابی آسفالت تردد را دشوار کرده است

احمد متانت، یکی از شهروندان گلشهر می‌گوید: یکی از مشکلات این شهر از گذشته تاکنون آسفالت خیابان اصلی شهر است.

وی ادامه می‌دهد: در ادوار مختلف به صورت مقطعی اقداماتی برای لکه‌گیری آسفالت انجام شده است، اما هیچ‌کدام رضایت‌بخش نبوده و همواره وجود ترک‌های شدید و وضعیت نامناسب و خرابی آسفالت تردد را برای ساکنان مشکل‌ساز کرده است.

این شهروند با بیان اینکه آسفالت خیابان‌ها همچون لحاف چهل‌تکه است، تاکید می‌کند: نامناسب بودن آسفالت در خیابان اصلی شهر با توجه به حجم بالای تردد مشکلاتی را را برای رانندگان خودروهای سنگین و رانندگان تاکسی به وجود آورده است.

همکاری لازم برای تخصیص آسفالت انجام شود

مهدی یاوری، یکی دیگر از ساکنان گلشهر می‌گوید: خیابان اصلی گلشهر محور تردد خودروهای عبوری از غرب به مرکز کشور است، چاله‌های آسفالت خیابان و دست‌اندازهایی که بر اثر تخریب آسفالت ایجاد شده است، تردد را هر روز دشوارتر می‌کند.

وی تاکید می‌کند: بیشترین حجم تردد روزانه در این خیابان مربوط به خودروهای عبوری از غرب به مرکز استان است، از طرفی شهر کمربندی ندارد؛ بنابراین اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان باید همکاری لازم را با شهرداری گلشهر برای تخصیص آسفالت انجام دهد.

جاده اصلی گلشهر جزو محورهای مهم ترانزیتی کشور است

احمد فیاضی، یکی دیگر از شهروندان گلشهر تصریح می‌کند: توجه نکردن به حوزه راه‌ها یکی از دلایل اصلی تصادفات است که هر ساله جان هزاران نفر را در جاده‌ها می‌گیرد و موجب افزایش استهلاک خودروها و بروز مشکلات دیگر می‌شود، اما هنوز به ایمن‌سازی و آسفالت جاده‌های ترانزیتی اهمیت داده نمی‌شود.

وی اضافه می‌کند: جاده اصلی گلشهر جزو محورهای ترانزیتی کشور است، اما آسفالت نامناسبی دارد و قسمتی از این محور روشنایی ندارد؛ امید است وعده اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان برای تخصیص آسفالت جاده اصلی و روشنایی آن عملی شود.

آسفالت حاشیه خاکی محور مواصلاتی گلشهر نیازمند ۱۸ میلیارد تومان اعتبار است

مصطفی محمودی، شهردار گلشهر درباره وضعیت جاده مواصلاتی شهر به خبرنگار ایمنا می‌گوید: به منظور بهبود وضعیت راه مواصلاتی گلشهر حدود ۲۰ هزار مترمربع زیرسازی طبق توافقات انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه حدود سه کیلومتر رفیوژ جداکننده میانی اجرا کرده‌ایم، می‌افزاید: در این محور مواصلاتی با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان، حدود ۱۰ کیلومتر جدول رنگ‌آمیزی شده است.

شهردار گلشهر ادامه می‌دهد: بیش از چهار دهنه پل در این محور مواصلاتی تعریض کرده‌ایم و صدها تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی در این محور مواصلاتی نصب شده است.

محمودی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای به منظور آسفالت محور مواصلاتی گلشهر در حال تنظیم است، تصریح می‌کند: پیمانکار به منظور تأمین روشنایی بلوار گلشهر، حدفاصل ایستگاه پمپ بنزین فیلاخص تا ساختمان شهرداری سابق اقلام مورد نیاز را خریداری کرده است و پس از تأمین اعتبار، اجرای پروژه روشنایی از خردادماه آغاز خواهد شد.

شهردار گلشهر تاکید می‌کند: آسفالت حاشیه خاکی محور مواصلاتی گلشهر حدود ۱۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی اظهار می‌کند: با توجه به اینکه گلشهر کمربندی ندارد و یکی از خاص‌ترین شهرهای خطی کشور است ضرورت دارد اداره راهداری کمک ویژه‌ای برای نگهداری محور مواصلاتی شرق شهرستان گلپایگان داشته باشد.

آسفالت راه مواصلاتی گلشهر در گرو تخصیص قیر است

در همین پیوند محمد فیضی، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان گلپایگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا تاکید می‌کند: مشکل اجرای آسفالت راه مواصلاتی گلشهر تخصیص نیافتن قیر است، وزیر سابق راه و شهرسازی دستور داده بود که قیر به شهرداری گلشهر تحویل داده شود، اما براساس ضوابط قانونی چنین امکانی وجود نداشته است و در حال حاضر به دنبال راهکاری برای حل مسئله هستیم.

وی می‌افزاید: در راستای اجرای طرح روشنایی محور گلشهر، تمام لوازم و تجهیزات مورد نظر تحویل اداره راهداری گلپایگان شده است، اما مشکل نقدینگی وجود دارد و در صورتی که وزارت راه نقدینگی را رفع کند، پیمانکار مشغول به کار می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان شهرستان گلپایگان خاطرنشان می‌کند: تنها اجرای آسفالت محور مواصلاتی در دوربرگردان مقابل تالار الماس‌شهر طی دو ماه آینده اجرا خواهد شد و هیچ گونه قول دیگری مبنی بر اجرای آسفالت در گلشهر داده نشده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان گلپایگان با اشاره به عبور این محور مواصلاتی از نزدیکی روستای سراور، تاکید می‌کند: به منظور آسفالت محور مواصلاتی روستای سراور، هنوز صورت جلسه‌ای تنظیم نشده است که بتوانم مطابق آن صورت جلسه پاسخگو باشم.

کد خبر 662133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.