نشاط و فراغت از مهم‌ترین برنامه‌های قرارگاه فرهنگی است

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور نشاط، فراغت و زیست بوم را از مهم‌ترین برنامه‌های مدنظر این قرارگاه دانست و گفت: تمام تلاش نهادهای فرهنگی نیز باید در راستای تقویت این محورها و ایده‌های فرهنگی و فرهنگ‌ساز باشد.

به گزارش ایمنا، سیدمجید امامی شامگاه -پنجشنبه بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه- در نشست برگزاری رویداد ایده‌پردازی فرهنگی و اجتماعی سواحل کشور در بندرعباس اظهار کرد: در قرارگاه فرهنگی و اجتماعی رویدادهای بسیاری داریم و با دستگاه‌های فرهنگی همکاری لازم را خواهیم داشت تا فرهنگ ایرانی در داخل و خارج از کشور ترویج شود.

وی نشاط، فراغت و زیست بوم را از مهم‌ترین برنامه‌های مدنظر این قرارگاه دانست که برخاسته از دغدغه‌های مردم است و تمام تلاش نهادهای فرهنگی نیز باید در راستای تقویت این محورها و ایده‌های فرهنگی و فرهنگ‌ساز باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: باید به دنبال تفریحات خانواده محور باشیم و از تفریح‌های انفرادی که منجر به آسیب‌های فرهنگی می‌شود، جلوگیری کرد.

وی گفت: زیست‌بوم و آموزش در قالب حل مسئله‌ای و توسعه فناوری را به صورت جدی دنبال کرده و در پی آن نباشیم تا نشست‌های غیرضرور شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم دریا بخش زیادی از اقتصاد جوامع را در بر می‌گرفت که می‌توان گفت رمز موفقیت کشورها در بهره‌مندی از ظرفیت‌های دریایی است.

وی اضافه کرد: ایده‌پردازی در رابطه با دریا از اهمیت خاصی برخوردار است و مهم‌ترین شهرهای پیشرفته در کنار ساحل قرار دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: در حوزه فرهنگی و مسائل اجتماعی هم باید آداب و سنت‌هایی که ساحل‌نشینان از گذشته داشته کشف شود و فرهنگ ساحل نشینان مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان از آن در راستای توسعه اقتصاد دریا محور بهره برد.

منبع: ایرنا

کد خبر 662105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.