اصفهان میراثی گرانقدر برای دوستداران تمدن است / افزایش کیفیت نمای ساختمان‌ها در نصف‌جهان

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: اصفهان میراث و سرمایه‌ای گرانقدر برای هر دوستدار تاریخ، تمدن، معماری، اسلام و شیعه است.

مهدی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه اصفهان، میراث و سرمایه‌ای گرانقدر برای هر دوستدار تاریخ، تمدن، معماری، اسلام و شیعه است، اظهار کرد: با هر نگاهی که به شهر اصفهان، معماری، بناهای تاریخی و فرهنگ این شهر بنگریم، جذاب است.

وی با بیان اینکه صیانت از این شهر و احیای هویت‌ها و اصالت آن، یکی از ارکان مهم برای علاقه‌مندان است، افزود: قله جذابیت‌های این شهر، میدان امام (ره) محسوب می‌شود که به نظر می‌رسد از این فرصت در عرصه جهانی به‌خوبی استفاده نشده و آنگونه که مناسب است، افراد جامعه با آن آشنا نشده‌اند.

رئیس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای استفاده از فرصت‌ها برای آشنا کردن افراد با جذابیت‌های این شهر تصریح کرد: اجرای پروژه روشنایی در شب در محوطه میدان امام (ره) و بناهای اطراف آن باید بیشتر مورد توجه باشد، همچنین انضباط‌بخشی به تردد وسایل نقلیه به‌ویژه موتورسواران، دومین گام حائز اهمیت در این میدان تاریخی محسوب می‌شود، چراکه شاهد تردد موتورسواران در یک محدوده میراثی ارزشمند پرتراکم از نظر جمعیت هستیم.

وی اضافه کرد: نگهداشتن ارتفاع ساختمان‌ها در محدوده‌ای مشخص و معقول برای اصفهان افتخار محسوب می‌شود و تا حد زیادی در این خصوص موفق عمل شده است.

عباسی اظهار کرد: در بازدید از محدوده چهارباغ محرز شد که نمای ساختمان‌ها با کیفیت‌تر و روالی مشخص برای نماسازی پروژه‌های ساختمانی در نظر گرفته شده است که استمرار انجام اقدامات لازم است.

وی با تاکید بر اینکه فضای سبز اصفهان نیازمند حفاظت و نگهداری بیشتر توسط شهروندان و دوستداران این شهر است، گفت: این کلان‌شهر دارای فضای سبزی گسترده است و باید در راستای اجرای بازچرخانی آب، برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود.

رئیس کمسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: مطالعات محیط زیستی، اقتصادی و جمعیتی در حوزه آینده‌پژوهی یک رکن محسوب می‌شود و دو سوال «در چند سال آینده از نظر آب و هوایی و محیط زیستی چه شرایطی خواهیم داشت؟» و «وضعیت اقتصادی و مشاغل به چه صورت خواهد بود؟» باید پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون‌ها جنبه مشورتی دارند و راهکارها و پیشنهادها را به‌صورت کلی به مراجع ذی‌صلاح ابلاغ می‌کنند، اضافه کرد: اگر نتوانیم فرصت‌ها و تهدیدهای آینده را تا حدی شناسایی و برنامه‌ها را بر اساس آنها تنظیم کنیم، گذشت زمان منجر به کنار گذاشتن برنامه‌ها خواهد شد.

کد خبر 662064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.