ارتباط مستقیم رفتارهای حفاظتی از محیط زیست و دانش افراد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: بازدید از موزه تنوع زیستی چهارمحال‌وبختیاری می‌تواند در آشنایی هرچه بهتر و بیشتر مردم با حیات وحش و تنوع زیستی مؤثر باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید یوسف‌پور امروز _پنجشنبه بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه_ در بازدید دانش‌آموزان استان چهارمحال‌وبختیاری از موزه محیط زیست استان ضمن تبریک روز جهانی موزه، اظهار کرد: روز جهانی موزه، توسط شورای بین المللی موزه‌ها (ICOM) نام‌گذاری شد و هر ساله در روز هجدهم می (بیست‌وهشتم اردیبهشت) برگزار می‌شود.

وی افزود: در طول این روز در تمام کشورها، برنامه‌های آموزشی و تفریحی متنوعی توسط مسئولان برگزار می‌شود و به همین مناسبت دانش‌آموزان و معلمان برای آشنایی با گونه‌های جانوری و گیاهی و تنوع زیستی، از موزه تاریخ طبیعی استان بازدید کردند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه بازدید از موزه تنوع زیستی چهارمحال‌وبختیاری می‌تواند در آشنایی هرچه بهتر و بیشتر افراد جامعه با حیات وحش و تنوع زیستی این استان بسیار مؤثر باشد، تصریح کرد: علاقه‌مندان به حیات وحش می‌توانند با حضور در این موزه، از نزدیک با گونه‌های جانوری شاخص استان کل و بز وحشی، قوچ و میش وحشی و گونه‌هایی از پرندگان آبزی، کنار آبزی و خشکی‌زی و پستانداران گوشت‌خوار از قبیل کفتار، گرگ، پلنگ، گربه وحشی، روباه، شغال و خرس قهوه‌ای و جوندگانی همچون تشی و علف‌خوارانی اعم از گوزن زرد ایرانی و آهو آشنا شوند.

وی اضافه کرد: موزه تاریخ طبیعی استان چهارمحال‌وبختیاری، دارای گونه‌های با ارزش جانوری و گیاهی است که در سال ۱۳۸۸ در محل کیلومتر ۱۵ جاده شهرکرد _ اصفهان، جنب پلیس راه شهرکرد _ اصفهان و در منطقه حفاظت شده تنگ صیاد افتتاح شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

یوسف‌پور تصریح کرد: حفظ محیط زیست و تخریب نکردن آن باید به عنوان یک وظیفه الهی و آسیب به آن با توجه به منابع فقهی و اصول و قواعد آن، موجب جبران محسوب شود. اهمیت محیط زیست و حفاظت از آن در سبک زندگی، نیازمند بررسی است تا هدف تبیین اهمیت محیط زیست و حفاظت از آن در سبک زندگی از طریق مراجعه به آیات قرآنی و احادیث و روایت رواج بیشتری یابد.

وی خاطرنشان کرد: بین رفتارهای حفاظتی از محیط زیست و دانش و آگاهی افراد رابطه مستقیمی وجود دارد و هر چه دانش زیست محیطی فرد بیشتر باشد، احتمال انجام رفتارهای حفظ زیست محیطی بالاتر می‌رود؛ بنابراین در گام نخست، باید خطرات زیست‌محیطی را به وضوح و شفافیت بیان کرد و فرد را نسبت به این امر آگاه ساخت؛ همچنین افراد باید دانش خود را در خصوص شیوه‌های حفاظت از محیط زیست افزایش دهند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: پیشرفت‌های صنعتی صورت گرفته و وارد شدن طیف وسیع مواد سوختی یا شیمیایی که در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند، چالش‌های زیست محیطی مانند تخلیه به محیط پذیرنده شامل شبکه جمع‌آوری فاضلاب‌های صنعتی، بهداشتی، کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی و به عبارتی منابع آب و خاک را به دنبال دارد.

کد خبر 662002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.