رونق گردشگری شهر مرواریدهای سرخ / سراب حیات‌بخش فریدونشهر

پربازدیدترین اخبار شهری ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "عملیات اجرایی کنارگذر شرق حدفاصل تقاطع شهید بالایی تا ورودی سپاهان‌شهر آغاز می‌شود"، "۳۰ هکتار به فاز جدید آرامستان شهر اضافه می‌شود"، "توضیحات شهردار گلپایگان درباره تخریب دیوار بارو"، "ضرورت نگاه ریشه‌ای به بافت‌های فرسوده / شاخص‌های انسانی در مفاد برنامه‌ها مورد توجه باشد"، "سراب؛ حیات‌بخش فریدونشهر"، "حوزه‌های زیرساختی نیازمند توجه بیشتر است / رونق گردشگری شهر مرواریدهای سرخ"، "بهره‌برداری از جایگاه سوخت باغ رضوان تا ۷ ماه آینده"، "شهرداری اصفهان در اجرای طرح «سلام همسایه» نقش تسهیل‌گری دارد"، از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته بود.

۳۰ هکتار به فاز جدید آرامستان شهر اضافه می‌شود

مسعود آقازیارتی، رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری اراک گفت: اقدامات عمرانی سازمان در آرامستان قدیم شهر در مساحت حدود ۴۰ هکتار در حال انجام است و ۳۰ هکتار به فاز جدید آرامستان اضافه خواهد شد.

عملیات اجرایی کنارگذر شرق حدفاصل تقاطع شهید بالایی تا ورودی سپاهان‌شهر آغاز می‌شود

امیرعباس رحمتی، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان گفت: به‌زودی عملیات اجرایی کنارگذر شرق اصفهان، حدفاصل تقاطع شهید علی بالایی تا ورودی سپاهان‌شهر به عنوان بخش دیگری از رینگ چهارم حفاظتی شهر آغاز و تعریض خواهد شد.

توضیحات شهردار گلپایگان درباره تخریب دیوار بارو

پیمان شکرزاده، شهردار گلپایگان گفت: با توجه به نظرات کارشناسان در پیگیری موضوع شکستگی و فرسودگی دیواری واقع در خیابان امام حسین (ع)، شهرداری طبق بند ۱۴ ماده ۵۵ و ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها مکلف به تخریب و رفع خطر شد.

ضرورت نگاه ریشه‌ای به بافت‌های فرسوده / شاخص‌های انسانی در مفاد برنامه‌ها مورد توجه باشد

ساماندهی بافت‌های فرسوده به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف مدیریت شهری فرایندی پیچیده است که باید در تمام ابعاد مورد توجه قرار گیرد تا برنامه‌ها و طرح‌های مدیریت شهری در این حوزه موفقیت‌آمیز باشد.

فرزاد مؤمنی، کارشناس ارشد شهرسازی در اینباره گفت: ساماندهی بافت‌های فرسوده شهر نیازمند نگاه ریشه‌ای مدیریت شهری است. فرسودگی تنها وجود خانه‌هایی با کالبد مخدوش و نابسامان نیست، بلکه چنانچه در محله‌ای بافت ریزدانه و خانه‌هایی با مساحت کم وجود داشته باشد نیز آن بافت فرسوده محسوب می‌شود. بسیاری از بافت‌های فرسوده حاشیه شهرها به‌صورت خودسرانه شکل گرفته است و ما باید این بافت را اصلاح کنیم و تخریب خانه‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

وی تصریح کرد: انتخاب فردی بیرون از بافت فرسوده تنها منجر به تشکیل یک دفتر به نام تسهیل‌گری آن هم به صورت محدود می‌شود و احتمال پیشبرد اهداف مدیریت شهری را به حداقل می‌رسد، درست به همین دلیل است که بیشتر برنامه‌ها به منظور احیای بافت‌های فرسوده شهر با شکست مواجه خواهد شد. مشارکت‌پذیری ساکنان بافت در فرآیند احیا از اهمیت زیادی برخوردار است و چنانچه شاخص‌های انسانی در مفاد برنامه‌ها مورد توجه قرار نگیرد، طرح‌های شهری محکوم به شکست خواهد بود.

سراب؛ حیات‌بخش فریدون‌شهر

سراب از فضاهای ناب و دلچسب فریدون‌شهر است که بخشی از هویت این شهر محسوب می‌شود و هرسال گردشگران و طبیعت‌گردان زیادی را به خود جذب می‌کند.
آب این چشمه از زیر تخته‌سنگ‌های بزرگ با فشار زیاد خارج می‌شود و بخشی از آن با استفاده از سه ایستگاه پمپاژ از طریق خط لوله ۱۴ کیلومتری، آب آشامیدنی فریدون‌شهر و روستاهای مجاور آن را تأمین می‌کند.

متوسط دبی آب این چشمه ۳۰۰ تا ۳۵۰۰ لیتر بر ثانیه است که این حجم آب به وسیله تونلی حدود ۱۴ کیلومتر به ورودی شهر فریدون‌شهر هدایت و پس از آن به وسیله رودخانه پلاسجان به سد زاینده‌رود منتقل می‌شود.

ابراهیم باتوانی، شهردار فریدون‌شهر اظهار کرد: پارک سراب از زیباترین پارک‌های طبیعی استان اصفهان به لحاظ سرچشمه‌های خروشان و کوه‌های سر به فلک کشیده است؛ این پارک با وسعت ۱۸ هکتار جزو فضای سبز شهری به‌شمار می‌آید و هرسال تعداد زیادی از گردشگران از آن بازدید می‌کنند.

وی اضافه کرد: پارک سراب، هر سال میلیون‌ها مترمکعب آب را در فصل بهار تحویل زاینده‌رود و فلات مرکزی می‌دهد، در حالی که در تابستان با کم‌آبی مواجه است.

شهردار فریدون‌شهر تاکید کرد: کفپوش‌های بتنی به مساحت ۲۴۸۰ مترمربع، زیرسازی به مساحت ۱۷۷۲ مترمربع، نصب روشنایی شامل برج‌های روشنایی، پروژکتور و کابل‌کشی برای پارک سراب اجرا شده است.

حوزه‌های زیرساختی نیازمند توجه بیشتر است / رونق گردشگری شهر مرواریدهای سرخ

مدیریت شهری زازران طی یک سال گذشته تلاش کرده است با انجام اقدامات در حوزه‌های مختلف زمینه را برای حل معضلات شهر، پاسخگویی به مطالبات شهروندان و توسعه پایدار فراهم کند و در این راستا از ظرفیت‌های بومی بهره گرفته است.

یدالله مومن‌زاده، شهردار زازران در اینباره گفت: یکی از طرح‌های قابل پیگیری به منظور رونق گردشگری، طرح باغ‌شهر زازران به منظور جلوگیری از کوچک‌سازی املاک و باغات است که در قالب طرح باغ‌شهر چهار نقطه از باغات قدیمی زازران را در بر می‌گیرد و محدوده و حریم شهر را مشخص می‌کند؛ به دنبال آن هستیم تا با الحاق این محلات به شهر بتوانیم مفاد طرح را اجرایی کنیم. این طرح در اداره کل جهاد کشاورزی استان اصفهان در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۶ تاکنون تردد و رونق شهر از حیث درآمدزایی به دلیل معرفی برند شهر مرواریدهای سرخ افزایش داشته است، در این زمینه برخی باغداران سلیقه به خرج داده‌اند و خریداران را تشویق به چیدن آلبالو می‌کنند که همین موضوع موجب افزایش گردشگر و خرید آلبالو توسط آن‌ها شده است.

بهره‌برداری از جایگاه سوخت باغ رضوان تا ۷ ماه آینده

سیدابراهیم حسینی، معاون اجرایی سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: با توجه به حجم زیاد تردد زائران در آرامستان باغ رضوان، احداث جایگاه سوخت یک نیاز اصلی است، در همین راستا هماهنگی‌های لازم انجام شده و کلنگ پروژه به زمین خورده است که تلاش می‌کنیم تا هفت ماه آینده بهره‌برداری کامل از جایگاه انجام شود.

شهرداری اصفهان در اجرای طرح «سلام همسایه» نقش تسهیل‌گری دارد

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان با اشاره به اجرای طرح «سلام همسایه» گفت: شهرداری یک تسهیل‌گر برای مساجدی است که علاقه به اجرای طرح «سلام همسایه» و تحقق مشارکت حداکثری اهالی محله را دارند و این تسهیل‌گری فقط منوط به مباحث مالی نیست و می‌تواند امور فرهنگی را نیز شامل شود.

کد خبر 661995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.