ظرفیت‌های بومی منطقه توس مورد توجه باشد / ضرورت توجه به رویدادها و دورهمی‌ها

معاون فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: برگزاری رویدادها و دورهمی‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است، در کنار اجرای برنامه‌های متفاوت باید به ظرفیت‌های بومی منطقه نیز اهمیت داده شود، توس منطقه‌ای تاریخی است و باید مورد توجه همه باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یوسف اسماعیل‌زاده در دومین رویداد بین‌المللی حکیم توس اظهار کرد: امروز بخش زیادی از میراث ما در ادبیات فارسی که وظیفه نگهداری از آن را برعهده داریم، مرهون شخصیت حکیم ابوالقاسم فردوسی است.

وی افزود: شخصیت حکیم ابوالقاسم فردوسی علاوه بر اینکه در میراث زبان به ما کمک کرده است، می‌تواند در اتحاد ملی نیز به ما کمک کند و هر کسی که ایران را دوست دارد حتماً به شخصیت حکیم ابوالقاسم فردوسی نیز ارادت دارد.

معاون فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه با توجه به حماسی بودن شاهنامه و اثر حماسی که حکیم سروده، از بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه روز بزرگداشت حکیم تا سوم خردادماه دهه حماسه ایران اسلامی نام‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: در این ایام به موضوعات متفاوتی پرداخته می‌شود، شاید قبلاً شائبه‌ای وجود داشت که جریان انقلاب به شخصیت حکیم ابوالقاسم فردوسی کم‌توجهی می‌کند، اما با حضور مقام معظم رهبری در توس و دستوری که برای احیای توس ارائه کردند، حضور پرشور مردم و رویدادهای سال گذشته و امسال و اتفاقاتی همچون اهدای نشان فردوسی نشان از توجه مجموعه دستگاه‌های مختلف کشور به‌ویژه جریان انقلاب به این موضوع دارد.

اسماعیل‌زاده تاکید کرد: در کنار اجرای برنامه‌های متفاوت باید به ظرفیت‌های بومی منطقه نیز اهمیت داده شود، توس منطقه‌ای تاریخی است و باید مورد توجه همه باشد و برگزاری رویدادها و دورهمی‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است و امیدوارم سال‌های آینده نیز به عنوان یک تجربه موفق مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، دومین رویداد بین‌المللی حکیم توس شب گذشته آغاز شد؛ پس از آن نقال نوجوان به اجرای برنامه پرداخت و اجرای ورزش‌های باستانی همراه با نقل‌گویی مرشد از دیگر برنامه‌ها بود.

در این مراسم همچنین از خانواده برادران شهید شعبانی تقدیر شد. در نهایت تئاتر بازی‌نامه باستان به اجرا درآمد.

کد خبر 661952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.