تامین مسکن مددجویان و محرومان به کجا رسید؟

تامین مسکن محرومان و مددجویان که در راستای تصویب قانون جهش تولید مسکن در دستور کار دولت قرار گرفت، باعث شد تا بخشی از دغدغه محرومان و نیز دولت برای تامین مسکن این قشر از جامعه برطرف شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در سال‌های گذشته بحث تأمین مسکن مددجویان مطرح و این مهم در دستور کار دولت قرار گرفت، این در حالی است که دولت سیزدهم به صورت ویژه به این موضوع پرداخت؛ پیش‌تر نیز سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در سخنانی اشتغال، تأمین مسکن و فرهنگ‌سازی برای خودباوری و خوداتکایی را سه محور مهم اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توانمندسازی و مولدسازی دانست و اظهار کرد: در همین راستا ۵۰۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن محرومان شناسایی شده است و با همراهی وزارت راه و شهرسازی با طی مراحل تغییرات کاربری و الحاق آن‌ها به محدوده‌های شهری استفاده خواهد شد.

تأمین ۳۶۰ هزار واحد مسکن محرومان استان به استان پیگیری شود

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده در قالب قانون جهش تولید مسکن برای ساخت ۳۶۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاها ویژه مددجویان، افزود: تأمین زمین برای این طرح باید به صورت استان به استان و به صورت مستمر پیگیری شده و از ظرفیت موجود اراضی برای ساخت مسکن متقاضیان استفاده شود.

وی ادامه داد: از ۳۶۰ هزار واحد مسکن محرومان، ۲۴۰ هزار واحد در شهرها و ۱۲۰ هزار واحد در روستاها باید ساخته شود و سازمان ملی زمین و مسکن زمین مورد نیاز این پروژه را در شهرها و مراکز استان‌ها تأمین خواهد کرد.

اجرای پروژه ۳۵ واحدی کمیته امداد در شهر ری

حمید تیزهوش، مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان تهران از ارائه ۱۱۶۷ مورد خدمت عمرانی به مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: کمیته امداد استان تهران در سال ۱۴۰۱ نسبت به ارائه ۱۱۶۷ مورد خدمات عمرانی شامل کمک به احداث و تکمیل مسکن و کمک به خرید و تعمیرات مسکن مددجویی اقدام کرده است.

وی اضافه کرد: برای ارائه این تعداد خدمات عمرانی در این مدت زمان ۲۱ میلیارد و ۷۸۸ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان تهران خاطرنشان کرد: هزینه‌های انجام شده در بخش مسکن مددجویی از محل اعتبارات دولتی، صدقات، کمک‌های مبتنی بر نیاز، زکات، آورده مددجو، کمک خیران و وام قرض‌الحسنه بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های این حوزه در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: پروژه ۳۵ واحدی این نهاد در شهر ری با مشارکت خیران، کلنگ‌زنی آن انجام شده است که در مدت ۱۸ ماه تکمیل و تحویل مددجویان خواهد شد.

تیزهوش با بیان اینکه ارائه خدمات عمرانی به مددجویان تحت حمایت با مشارکت خیران، فعالان عرصه صنعت ساختمان و مؤسسات دولتی و غیردولتی مرتبط با امر مسکن همچنین نقش‌آفرینی ویژه خانواده‌های تحت حمایت امکان‌پذیر است، ادامه داد: در صورت حمایت و تأمین زمین از سوی نهادهای مربوطه و نیکوکاران می‌توانیم نسبت به تأمین مسکن خانواده‌های تحت حمایت با مشارکت سپاه سیدالشهداء (ع) و بنیاد مسکن اقدام کنیم.

کد خبر 661950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.