منچستر سیتی ۴ _ رئال مادرید ۰ / معجزه ای در کار نبود! 

رئال مادرید دیگر نتوانست معجزه‌ای برابر سیتی رقم بزند و با یک بازی برتر از شاگردان پپ، تیم انگلیسی راهی دیدار نهایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منچسترسیتفیی با نتیجه چهار بر صفر (در مجموع پنج بر یک) رئال مادرید را شکست داد تا در فینال لیگ قهرمانان اروپا حریف اینتر میلان از ایتالیا شود.

در مقابل جمعیت انبوه تماشاچیانی که به ورزشگاه اتحاد رفته بودند، تیبو کورتوا اولین واکنش فوق‌العاده خود را در دقیقه ۱۳ روی ضربه سر خطرناک ارلینگ هالند به نمایش گذاشت. او موفق شد موقعیت خوبی را از حریف انگلیسی خود بگیرد.

در دقیقه ۲۲، کورتوا باز هم توانست جلوی گلزنی هالند را بگیرد و دروازه تیمش را بسته نگه داشت. ستاره نروژی با یک ضربه سر که به نظر می‌رسید در آستانه گل شدن قرار دارد، دروازه مادرید را تهدید کرد اما واکنش سریع و بی نظیر کورتوا باز هم مانع و سد بزرگ مقابل شاگردان پپ بود.

با این حال، شاگردان پپ گواردیولا تنها یک دقیقه بعد به لطف برناردو سیلوا به گل اول بازی دست یافتند. کوین دی بروینه با یک پاس زیبا، سیلوا را درون محوطه به توپ رساند و مهاجم پرتغالی توانست با ضربه محکم خود کورتوا را شکست دهد.

کمی بعد، تونی کروس تا آستانه به تساوی کشاندن بازی پیش رفت و ضربه دقیق او به تیر افقی دروازه برخورد کرد. با این وجود، برناردو سیلوا که از بازیکنان آماده تیمش در دیدار برابر رئال بود، موفق شد در دقیقه ۳۷ گل دوم تیمش را به ثمر برساند. ضربه ایلکای گوندوگان توسط کورتوا دفع شد و سیلوا با ضربه سر خود دروازه رئال را گشود.

ادرسون در اوایل نیمه دوم یک موقعیت جدی را از دروازه‌اش دفع کرد تا شانس دیگری برای تیم اسپانیایی از دست برود. شوت خطرناک داوید آلابا از روی ضربه آزاد به خوبی توسط ادرسون از چارچوب بیرون کشیده شد.

سیتی که برای گل زدن به رئال عطش زیادی داشت در نیمه دوم نیز فرم خوب خود را حفظ کرد و نهایتاً ۱۵ دقیقه مانده به پایان بازی، نتیجه را سه بر صفر کرد. ضربه دی بروینه که برای مانوئل آکانجی ارسال شده بود، پس از تلاش ناموفق میلیتائو در دفع توپ به درون دروازه رئال مادرید راه پیدا کرد و یک گل به خودی، شب مادریدی‌ها را تلخ‌تر کرد.

در ادامه نیز خولیان آلوارز که به جای ارلینگ هالند، مهاجم ناکام سیتی در گلزنی به رئال، وارد زمین مسابقه شده بود توانست در دقایق تلف شده نیمه دوم یک گل راحت به ثمر برساند و بازی را چهار بر صفر کند.

با پیروزی پنج بر یک در مجموع بازی رفت و برگشت، منچسترسیتی در دومین فینال خود در لیگ قهرمانان اروپا حضور خواهد داشت و این شانس را دارد که تنها جامی را که تا به حال در کسب آن ناکام بوده با بازی مقابل اینتر در استانبول به دست بیاورد.

شاگردان پپ گواردیولا در آستانه کسب سومین عنوان پیاپی لیگ برتر خود هستند و در عین حال به فینال جام حذفی رسیده‌اند. اکنون فرصتی طلایی برای کسب سه‌گانه‌ای تاریخی وجود دارد. برای گواردیولا، پیروزی برابر رئال مادرید یک اتفاق بزرگ و شبی تأثیرگذار بود و حالا سیتی یک پیروزی در هر جام تا آستانه تاریخ‌سازی فاصله دارد.

کد خبر 661888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.