اختصاص بودجه برای ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن مدیریت شهری تهران

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: سهم شهرداری تهران از ۱۲۹ ساختمان ناایمن پایتخت که در حال حاضر به ۹۵ ساختمان رسیده، تعداد سه یا چهار ساختمان است که در بودجه سال ۱۴۰۲، بودجه ایمن‌سازی دریافت کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، مهدی بابایی با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۲ برای نخستین‌بار شهرداری تهران پیشنهاد داد که ردیف اعتباری مشخصی برای ایمن‌سازی ساختمان‌های این مجموعه در نظر گرفته شود، اظهار کرد: این پیشنهاد در شورا مصوب شد و به این معنی است که شهرداری، خود در ایمن‌سازی ساختمان‌ها پیشرو است؛ به عنوان مثال دو پارکینگ در منطقه یک ۴۰ میلیارد تومان بودجه را برای ایمن‌سازی به خود اختصاص دادند که نشان‌دهنده عزم جدی شهرداری برای ایمن‌سازی ساختمان‌های خود است.

وی افزود: شهرداری نسبت به موضوع اقدام کرده اما به این شکل نیست که بگوییم در سال ۱۴۰۲ تمام ساختمان‌ها به نقطه مطلوب برسد، اما امیدواریم در طول سال‌های آینده، ایمن‌سازی کامل ساختمان‌ها به نتیجه برسد.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در دسته‌بندی ۱۲۹ ساختمان ناایمن که تاکنون به ۹۵ ساختمان رسیده است، سهم شهرداری تهران محدود و به تعداد سه یا چهار ساختمان بوده است، گفت: تمام این ساختمان‌ها برای ایمن‌سازی بودجه دریافت کردند اما جزو این موارد، ساختمان‌هایی نیز در رده‌بندی ساختمان‌های میان‌خطر و کم‌خطر بودند که البته برای این موارد نیز بودجه پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه استناد ما تنها به لیست آتش‌نشانی نبوده است، گفت: شهرداری در برهه‌های مختلف بنابر برداشت‌هایی از داده‌ها، بعضی ساختمان‌های خود را پرخطر اعلام و اقدام کرده است، زیرا در گذشته ایمن‌سازی ردیف بودجه نداشت با مشکل مواجه بود اما امروز شهرداری می‌تواند سرعت ایمن‌سازی را افزایش دهد.

بابایی ادامه داد: شخص شهردار می‌تواند در هر مأموریت بودجه‌ای ۱۰ درصد افزایش یا کاهش را اعمال کند و در موارد بحرانی دستور تخصیص این بودجه را برای ایمن‌سازی دهد.

کد خبر 661787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.