فعالیت تشکیلاتی امام صادق (ع) برای احیای جامعه اسلامی تشریح نشده است

دبیر شورای نگهبان گفت: امام صادق (ع) علاوه بر توفیق در زمینه ترویج علم و دانش دین، در فعالیت تشکیلاتی برای احیای جامعه اسلامی بسیار موفق بود که این وجه از شخصیت ایشان به خوبی معرفی نشده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی صبح امروز _چهارشنبه، بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه این شورا ضمن تسلیت به مناسب ایام سالروز شهادت امام صادق (ع) در تشریح شرایط و وضعیت دوران امامت آن حضرت اظهار کرد: منتشر نشدن مکتب اهل بیت (ع) به دلیل سختگیری‌های وقت باعث شده بود در زمان امام صادق (ع) به شدت فقر فرهنگی وجود داشته باشد و ایشان در آن شرایط سخت، با معرفی اسلام و فقه آن از دیدگاه ائمه اهل‌بیت (ع) و تربیت شاگردان برجسته، فرهنگ ناب تشیع را عرضه کرد.

وی افزود: همه مفاهیم ناب قرآن که در فاصله ۱۰۰ سال از صدر اسلام تحریف شده بود، توسط حضرت امام صادق (ع) به شکل درست بیان و مکتب فقهی شیعه تدوین و تثبیت شد.

آیت‌الله جنتی با تاکید بر اینکه در شرایط سخت و محدودیت‌هایی که برای حضرت صادق (ع) ایجاد شد، تربیت چهار هزار شاگرد به‌طور قطع یک معجزه بود، تصریح کرد: ایشان علاوه بر توفیق در زمینه ترویج علم و دانش دین، در فعالیت تشکیلاتی برای احیای جامعه اسلامی نیز بسیار موفق بود اما این وجه از شخصیت ایشان به‌خوبی معرفی نشده است.

وی نقش امام صادق (ع) در حفظ و اشاعه حماسه کربلا را بی‌بدیل دانست و گفت: بسیاری از خطبه‌های مهم ایراد شده در این حماسه همچون خطبه حضرت سجاد (ع) و خطبه حضرت زینب (س) در شام توسط ایشان روایت شده است.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد وفات عالم ربانی حضرت آیت‌الله بهجت اظهار کرد: در حقیقت وجود مرحوم آیت‌الله بهجت از نفحات الهی در عصر حاضر بود و خوشا به حال کسانی که به هر طریقی از این نعمت الهی بهره برده و می‌برند.

آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: این عارف حجتی است بر همه که نشان می‌دهد بندگی خداوند در هر عصری و در هر شرایطی ممکن است و آشنایی با زندگی و آثار ایشان برای طالبان سیر الی‌الله راهگشا است.

کد خبر 661766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.