روابط ایران و آژانس بر اساس پادمان و معاهده ان‌پی‌تی برقرار است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران مسئولیت مذاکرات را به عهده طرف‌های حاضر در برجام دانست و گفت: روابط ایران و آژانس بر اساس پادمان و معاهده ان‌پی‌تی برقرار است، نظارت‌ها ادامه دارد و هیچ خللی به وجود نیامده است و تداوم دارد.

به گزارش ایمنا، محمد اسلامی امروز_چهارشنبه، بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه_ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با اظهارات گروسی مبنی بر اینکه بعید است در ماه‌های آینده برجام تعیین تکلیف شود، اظهار کرد: آژانس مسئول مذاکرات نیست، این مسئولیت به عهده طرف‌های حاضر در برجام است.

وی با تاکید بر اینکه روابط ایران و آژانس بر اساس پادمان و معاهده ان‌پی‌تی برقرار است، خاطرنشان کرد: نظارت‌ها ادامه دارد و هیچ خدشه و خللی در آن به وجود نیامده است و تداوم دارد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه در موضوع برجام، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طرف مذاکره نیست، ادعای خبرگزاری بلومبرگ برای کاهش نظارت‌ها را رد کرد و در رابطه با برقراری مذاکرات گفت: روابط ایران و آژانس طبق بیانیه تهران برقرار است و در حال ادامه است.

اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا برای اکتبر ۲۰۲۳ تحریم‌های تسلیحاتی کشورمان لغو خواهد شد، تصریح کرد: بله، طبق برجام باید تحریم تسلیحاتی لغو شود.

کد خبر 661751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.