شرایط برای قهرمانی سپاهان و پرسپولیس برابر است!

پیشکسوت فوتبال کشور گفت: شرایط قهرمانی برای هر دو تیم برابر است چراکه نساجی به دنبال اعاده حیثیت و اثبات قدرت خود با هدایت سرمربی اسپانیایی در آسیا است. درسوی دیگر سپاهان بازی دشواری در کرمان دارد، چراکه شاگردان حسین‌خانی با توجه به شرایط جدول و احتمال سقوط با تمام قدرت به مصاف طلایی‌پوشان می‌روند.

کریم قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص شانس سپاهان برای کسب عنوان قهرمانی و روند صعودی پرسپولیس بعد از فاصله‌ای که افتاد، اظهار کرد: به لحاظ کیفیت در این دوره، یک لیگ پویا داشتیم و سطح کیفی بازی‌ها نیز ارتقا پیدا کرده بود. به طور کلی یک فصل قوی را پشت سر گذاشتیم و می‌توان گفت یکی از بهترین‌سال‌های فوتبالی را به لحاظ فنی و زیبایی مسابقات برای هوادران تجربه کردیم. هر دو تیم سپاهان و پرسپولیس هفته‌های متمادی در صدر جدول قرار داشتند. دو هفته گذشته با تساوی شاگردان مورایس، قرمزپوشان جایگاه اول را در اختیار گرفتند و طوفان زرد نیز مشابه همین وضعیت را در مقطعی از فصل تجربه کرد.

وی افزود: شرایط قهرمانی برای هر دو تیم برابر است چرا که نساجی به دنبال اعاده حیثیت و اثبات قدرت خود با هدایت سرمربی اسپانیایی در آسیا است و فکر می‌کنم قرمزها روز سختی را برابر نساجی خواهند داشت. در سوی دیگر سپاهان بازی دشواری در کرمان دارد چراکه شاگردان حسین‌خانی با توجه به شرایط جدول و احتمال سقوط با تمام قدرت به مصاف طلایی‌پوشان خواهند رفت و با توجه به اینکه تساوی برای مس کرمان کافی نیست آن‌ها یک بازی هجومی را از خود به نمایش می‌گذارند. اگر سپاهان از این شرایط استفاده کند می‌تواند حریف خود را از پیش بردارد.

شرایط برای قهرمانی سپاهان و پرسپولیس برابر است!

پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به خط دفاعی سپاهان تصریح کرد: در زمان‌های گذشته دفاع برعهده دروازه‌بان و مدافعان بود اما امروزه این موضوع به کل تیم برمی‌گردد و منظور از دفاع عملکرد همه بازیکنان است و منوط به یک فرد و خط خاص نیست. سپاهان در مجموع ۱۶ گل دریافت کرده است و شرایط نامناسبی ندارد، چراکه به همان نسبت خط حمله زهرداری در اختیار دارد. برخی مواقع تیم‌ها دچار افت می‌شوند و برای مثال در جدال شاگردان مورایس و تراکتور در نیم فصل اول پس از به ثمر رساندن چهار گل انگیزه تیم پایین آمد و دو گل را دریافت کردند.

وی ادامه داد: معمولاً تیم‌هایی که دور از دروازه بازی می‌کنند و سعی دارند که حریف را تحت فشار بگذارند در برخی مواقع با ضد حمله مواجه می‌شوند و گل هم دریافت می‌کنند. در مجموع مورایس کار خود را با نیلسون و رناتو آغاز کرد و در ادامه زوج دانشگر و رناتو را ترجیح داد اما پس از جدایی رناتو، تصمیم به استفاده از زوج دانشگر و نیلسون در خط دفاع گرفت. با اضافه شدن سیاوش یزدانی شرایط بهتری به وجود آمد و در مجموع مدافعان این تیم نمره قابل قبولی کسب کردند. به طور کلی معتقد هستم شرایط برای طلایی‌پوشان می‌توانست بهتر از این باشد. البته نباید فراموش کرد یک دروازه‌بان آماده پشت این دفاع حضور داشت. پیام نیازمند یک سال خوب و پربار را پشت سر گذاشت و هفته‌ها کمک حال تیم سپاهان بود.

شرایط برای قهرمانی سپاهان و پرسپولیس برابر است!

قنبری با اشاره به خط حمله سپاهان تصریح کرد: همان طور که در خصوص دفاع گفتم در مورد حمله نیز معتقد هستم کل تیم باید در فاز حمله قرار بگیرند و با توجه مدافعان کناری که سپاهان در اختیار دارد با تعداد نفرات بیشتری در فاز هجومی قرار می‌گرفت. خط حمله تنها متعلق به وینگر و مهاجمان نیست و کل تیم باید در دفاع و حمله مشارکت داشته باشند. در برخی از بازی‌ها نه تنها برای مغانلو بلکه برای تمام مهاجم‌ها این اتفاق رخ می‌دهد که موقعیت‌هایشان در یک یا چند بازی از دست برود و نمونه بارز آن عملکرد مانه در روزهای اخیر بایرن مونیخ است. در هر حال فکر می‌کنم مغانلو به لحاظ ایجاد موقعیت و به ثمر ساندن ضربه‌های آخر شرایط خوبی دارد، هرچند که در مقابل ملوان طلایی‌پوشان می‌توانستند به گل‌های بیشتری برسند اما این اتفاق رخ نداد.

وی در خصوص شرایط تیم‌های حاضر در جدول و در تشریح وضعیت شاگردان ساپینتو و گل‌محمدی افزود: زمانی که تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و استقلال عملکرد خوبی داشته باشند شرایط لیگ متفاوت می‌شود. همچنین تراکتور بعد از آمدن خمس، روندی بهتری در پیش گرفت و جایگاه چهارم را از آن خود کرد. گل‌گهر نیز پس از قلعه‌نویی ثبات لازم را نداشت و تیم فولاد هم به‌رغم هزینه‌هایی که فکر می‌کنم بیش از هزینه‌های سه تیم بالای جدول بود شرایط ایدئالی را تجربه نکرد.

شرایط برای قهرمانی سپاهان و پرسپولیس برابر است!

این کارشناس فوتبال با اشاره به حضور مربیان خارجی خاطرنشان کرد: زمانی‌که استقلال، پرسپولیس و در ضلع سوم سپاهان قوی باشند، شرایط برای رقابت مهیا است، چراکه با قوی بودن رقیب، تلاش و کار بیشتری صورت می‌گیرد و در نتیجه تیم‌ها آماده‌تر می‌شوند. حضور مربیان خارجی نیز در این روند تأثیرگذار است هرچند که دانش مربیان ما کمتر از مربیان خارجی نیست و دانش فنی آن‌ها نیز روی سطح کیفی لیگ تأثیرگذار خواهد بود. امیدوارم لیگ خوبی که داشتیم با پایان خوش به پایان برسد. بعضی مواقع داوران را متهم می‌کنیم اما بهتر است که ابتدا اشتباهات خود را بپذیریم تا سطح کیفی ما روز به روز بهتر شود.

کد خبر 661731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.