توسعه شبکه روشنایی هوشمند در هندوستان

حیدرآباد در هندوستان، به‌زودی میزبان یک شبکه توری وای‌سان خواهد بود که علاوه بر کارایی اصلی خود، به‌عنوان مرکزی برای توسعه نرم‌افزارهای شهر هوشمند نیز عمل خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران حیدرآباد در تلاش هستند با همکاری کمپانی‌های فناوری متعددی از سراسر کشور به توسعه یک فناوری هوشمند بی‌سیم در مؤسسه بین‌المللی فناوری اطلاعات بپردازند تا از این طریق اجرای مرحله دوم توسعه شبکه توری وای‌سان شهر را تسهیل کنند. به دنبال این اقدام بیش از ۱۰۰ سیستم روشنایی هوشمند در محوطه اصلی مؤسسه یادشده نصب خواهد شد که به دنبال آن بستری برای آزمایش و توسعه نرم‌افزارهای هوشمند نظیر اینترنت اشیا و هوش مصنوعی با هدف بهبود کیفیت زندگی در شهرهای آینده شکل خواهد گرفت.

توسعه نرم‌افزار منبع باز در حیدرآباد

وای‌سان یک پروتکل استاندارد باز به‌شمار می‌رود که پیاده‌سازی استراتژی‌های هم کنش‌پذیر را از طریق یک نرم‌افزار منبع باز با امنیت کافی فراهم می‌آورد. این بستر هوشمند مدیران شهری را قادر می‌کند از شبکه‌های توری دوربرد، با حداقل نیاز به مصرف نیرو، برای اتصال هزاران گره اینترنت اشیا بهره بگیرند که به دنبال این اقدام نیازی به توسعه زیرساخت‌های مضاعف برای سنجش اثربخشی رویکردهای هوشمند نیست و همین امر در کاهش هزینه‌های شهری برای افزایش هوشمندی نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

برنامه‌ریزان حیدرآباد در پیاده‌سازی مرحله دوم پروژه جدید ۳۰ گره روتر وای‌سان دیگر را در محوطه دانشگاه اجرا خواهند کرد که در پی آن، هر گره ماژول‌هایی رادیویی را در خود جا می‌دهد، جالب این‌که قابلیت برقراری اتصال این گره‌ها به یکدیگر تنها از طریق یک شبکه توری خودکفا و ارسال داده‌های متعدد به مرکز پردازش ممکن می‌شود که کاملاً ابر-محور خواهد بود.

طراحی شبکه توری جدید در حیدرآباد با هدف ایجاد زیرساختی اختصاصی به‌منظور ارزیابی اثربخشی استراتژی‌های شهر هوشمند نظیر مدیریت آب، نظارت بر کیفیت هوا، روشنایی هوشمند، کنترل ترافیک، مصرف انرژی، مدیریت پسماندها و بسیاری از رویکردهای دیگر انجام خواهد شد و در نتیجه خواهد توانست به‌عنوان الگویی برای سایر شهرهای هند و حتی جهان برای افزایش هوشمندی مناطق عمل کند.

توسعه شبکه روشنایی هوشمند در حیدرآباد

کد خبر 661704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.