توضیحات شهردار گلپایگان درباره تخریب دیوار بارو

شهردار گلپایگان گفت: با توجه به نظرات کارشناسان در پیگیری موضوع شکستگی و فرسودگی دیواری واقع در خیابان امام حسین(ع)، شهرداری طبق بند ۱۴ ماده ۵۵ و ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها مکلف به تخریب و رفع خطر شد.

پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره تخریب دیوار بارو واقع در کوچه شاهد میدان امام حسین (ع) گلپایگان اظهار کرد: امکان ریزش این دیوار شکسته و فرسوده در مسیر تردد شهروندان و خودروها وجود داشت و مورد انتقاد شهروندان محل بود، آنها به صورت مستمر از طریق تلفن یا به صورت کتبی و حتی در ملاقات‌های حضوری خواستار تخریب این دیوار بودند.

وی افزود: با توجه به نظرات کارشناسان در پیگیری موضوع شکستگی و فرسودگی دیوار، شهرداری گلپایگان نیز طبق بند ۱۴ ماده ۵۵ و ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها مکلف به تخریب و رفع خطر شد.

شهردار گلپایگان خاطرنشان کرد: ۲۰ روز قبل از تخریب این دیوار شکسته و فرسوده، بنری روی دیوار نصب شده بود، اما هیچ‌گونه مراجعه یا گزارشی مبنی بر تخریب نشدن اطلاع داده نشد؛ لذا طبق قانون شهرداری‌ها دیروز _سه‌شنبه بیست‌و ششم اردیبهشت‌ماه_ اقدام به تخریب این دیوار شد.

شکرزاده تصریح کرد: این دیوار نه تنها متعلق به دوره هخامنشی نیست، بلکه جزو آثار تاریخی و باستانی نیز محسوب نمی‌شود؛ قدیمی‌ترین بنای تاریخی شهرستان گلپایگان مسجد جامع با ۹۰۰ سال قدمت است که به ثبت ملی نیز رسیده است.

به گزارش ایمنا، گلپایگان یکی از شهرستان‌های استان اصفهان با پیشینه باستانی و تاریخی هفت هزار ساله، حدود ۲۵۰ اثر تاریخی، فرهنگی و گردشگری دارد که ۲۹ اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

مسجد جامع، مناره سلجوقی، امامزاده هفده تن، ارگ گوگد، بازار سنتی، امامزاده سیدالسادات، پل قاضی زاهد، آرامگاه ناصر بن علی، قلعه تاریخی روستای وانشان، خانه‌های تاریخی شجاع نظام و معظمی و سنگ‌نگاره‌های منطقه غرغاب از مهم‌ترین آثار تاریخی این شهرستان به‌شمار می‌آید.

شهرستان گلپایگان بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد و سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و ۵۲ روستا و آبادی در ۱۸۰ کیلومتری شمال غربی اصفهان واقع شده است.

کد خبر 661685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.