بحث آلایندگی‌ها هنوز به سرانجام نرسیده است

شهردار ورزنه گفت: بحث آلایندگی‌ها هنوز به سرانجام نرسیده است؛ با توجه به اینکه شهری همچون ورزنه در مجاورت تالاب گاوخونی قرار دارد، بخشی از ریزگردهای تالاب به‌طور مستقیم شهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اساسی‌ترین راه حل این است که قانون اجرا شود.

حامد اخگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری در حوزه مطالعات زیرساختی از جمله طرح گردشگری شهر، طرح بافت فرسوده و طرح تفصیلی تلاش در اتمام پروژه‌های شهری دارد.

وی با اشاره به گلایه‌مندی شهرداری‌ها به منظور شفاف‌سازی تخصیص ارزش افزوده، افزود: قانون لایحه پایدار تکلیف کرده است که اداره دارایی هر سه ماه یک‌بار گزارش جامعی درباره میزان و حجم واریزی به مجلس شورای اسلامی و شورای استان اعلام کند، اما هنوز از سوی اداره دارایی اجرا نشده است.

شهردار ورزنه با بیان اینکه شهرداری‌ها اطلاع ندارند که چه میزان ارزش افزوده باید دریافت یا چه میزان باید پرداخت کنند، خاطرنشان کرد: بحث آلایندگی‌ها هنوز به سرانجام نرسیده است، با توجه به اینکه شهری همچون ورزنه در مجاورت تالاب گاوخونی قرار دارد، بخشی از ریزگردهای تالاب به‌طور مستقیم شهر را تحت تأثیر قرار می‌دهد و اساسی‌ترین راه حل این است که قانون اجرا شود، اما قانون به صورت ناقص اجرا می‌شود.

اخگر اضافه کرد: درآمد شهرداری از محل در آمد و عوارض محلی و ارزش افزوده و مستغلات شهرداری همچون اجاره‌بها است.

وی تصریح کرد: سال گذشته محدوده بافت فرسوده از ۳۴ هکتار به ۶۸ هکتار افزایش یافت و تقریباً دو برابر شد و تلاش کردیم از محل عوارض ناشی از تفکیک درآمد داشته باشیم.

کد خبر 661633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.