۱۰ اتفاق سرنوشت‌ساز که قهرمانی را از آرسنال گرفت!

رسانه GOAL، نگاهی به لحظات حساسی دارد که منجر به ناکامی آرسنال در راه قهرمانی و سپردن آن به منچسترسیتی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رویاهای قهرمانی آرسنال به پایان رسیده است. پس از مدت‌ها پیشروی، توپچی‌ها توسط منچسترسیتی به زیر کشیده شده و تیم پپ گواردیولا اکنون در آستانه قهرمانی است. شکست ۳ بر صفر یکشنبه مقابل برایتون، به این معنی است که توپچی‌ها اکنون می‌دانند که اگر شنبه آینده در مصاف ناتینگهام فارست شکست بخورند، این عنوان رسماً متعلق به سیتی خواهد بود و حتی اگر آنها نبازند، پیروزی سیتی بر چلسی، درست ۲۴ ساعت بعد، این اتفاق را قطعی خواهد کرد. این یک ضربه مهلک به تیم میکل آرتتا است که ۶ هفته پیش درصدر جدول قرار داشت و ۸ امتیاز از سیتیزن‌ها پیش بود، اما حالا افت کرده است، درحالی که سیتی در تاخت و تاز به سمت کسب عنوان قهرمانی، غیرقابل توقف است.

رسانه GOAL نگاهی می‌اندازد به برخی از لحظات کلیدی فصل، که در آن، تیم آرسنال برای مدت طولانی غیرقابل توقف به نظر می‌رسید، اما در نهایت باید به کسب جایگاه دوم رضایت دهد.

۱۰ اتفاق سرنوشت‌ساز که قهرمانی را از آرسنال گرفت!

اولین بازی دایچ

این یک بازی به ظاهر راحت بود که یک هفته قبل از مصاف دو تیم، اورتون فرانک لمپارد را اخراج کرد، درحالی که توپچی‌ها انتظار داشتند او سرمربی باشد و برد پرگلی کسب کنند. به هرحال، شأن دایچ جایگزین سوپر فرانکی شد تا برای اولین بار در مقابل قرمزها، هدایت تافی‌ها را بر عهده بگیرد. گودیسون پارک در آن روز، مانند یک دیگ جوشان بود و اورتون نمایشی استثنایی به نمایش گذاشت و تیم کاملاً متفاوتی به نظر می‌رسید. درنهایت آنها اولین شکست لیگ را پس از ۱۴ مسابقه، به آرسنال تحمیل کردند.

۱۰ اتفاق سرنوشت‌ساز که قهرمانی را از آرسنال گرفت!

اشتباه لی میسون

این اتفاق انگار خیلی وقت پیش رخ داده است، اما در شب تساوی مقابل برنتفورد، زمانی که تیم حریف گل زد و لی میسون برای بازبینی به سراغ VAR رفت، فراموش کرد خطوط آفساید را ترسیم کند و به همین دلیل درحالی که باید گل ایوان تونی مردود می‌شد، این اتفاق رخ نداد تا برای آرسنال گران تمام شود. در نهایت، این اتفاق از نظر جدول لیگ، تعیین کننده نیست، زیرا سیتی با اختلاف بیش از دو امتیاز قهرمان می‌شود، اما در آن زمان به این معنی بود که آرسنال در دو بازی خانگی خود مقابل سیتی به میدان رفت و پیروز نشد تا به نوعی نشان دهد اشتباه لی‌میسون روی روحیه آن‌ها اثر گذار بوده است. چه کسی می‌داند اگر آنها به جای تساوی یک بر یک، با برد به آن مسابقه می‌رفتند، چه اتفاقی می‌افتاد؟ این می‌توانست به پسران آرتتا اعتماد به نفس لازم برای غلبه بر تیم پپ گواردیولا را بدهد.

۱۰ اتفاق سرنوشت‌ساز که قهرمانی را از آرسنال گرفت!

مصدومیت سالیبا

فرم بازی ویلیام سالیبا در نیمه اول بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا مقابل اسپورتینگ نگران کننده بود. اما وقتی در آن نبرد مصدوم شد، هیچ‌کس انتظار نداشت آسیب دیدگی کمر او، به حدی بد باشد، که بر فصل آرسنال تأثیر بگذارد. امید این بود که سالیبا سریعاً به میادین برگردد، اما مدافع میانی فرانسوی، از آن زمان به میدان نرفت و غیبت او تأثیر زیادی بر فصل آرسنال داشت. تیم آرتتا تنها ۱۵ امتیاز از ۲۷ امتیاز ممکن را بدون سالیبا ذخیره کرده و ۱۷ گل در ۹ بازی دریافت کرده است.

۱۰ اتفاق سرنوشت‌ساز که قهرمانی را از آرسنال گرفت!

مصدومیت تومیاسو

اتفاقی که مصدومیت سالیبا را تلخ‌تر کرد، این بود که آرسنال در همان بازی نیز، تاکهیرو تومیاسو را از دست داد. این مدافع راست در بازی مقابل اسپورتینگ از ناحیه زانو آسیب دید و بلافاصله تعویض شد تا او هم کل فصل را از دست داده باشد. اگر تومیاسو آماده بود، به احتمال زیاد او در پست دفاع راست قرار می‌گرفت و به بن وایت اجازه می‌داد تا برای ادامه رقابت با گابریل ماگالهاس در دفاع میانی حضور داشته باشد. این اتفاق، مطمئناً آرسنال را به یک دژ دفاعی بسیار قوی‌تر از هفته‌های اخیر تبدیل می‌کرد.

۱۰ اتفاق سرنوشت‌ساز که قهرمانی را از آرسنال گرفت!

درگیری ژاکا و ترنت آرنولد

در ماه آوریل آرسنال به آنفیلد رفت و تا اواسط نیمه اول با نتیجه ۲ بر صفر از لیورپول پیش بود، تیم کلوپ ناتوان بود، درحالی که هواداران میزبان در سکوتی مبهوت کننده فرو رفته و شاهد تحقیر تیمشان بودند. در یک صحنه، گرانیت ژاکا بی‌جهت با ترنت الکساندر-آرنولد درگیر شد که لیورپولی‌ها را تحریک کرد و آنفیلد منفجر شد، میزبان تقریباً بلافاصله یک گل را به ثمر رساند و سپس گل تساوی را وارد دروازه توپچی‌ها کرد.

۱۰ اتفاق سرنوشت‌ساز که قهرمانی را از آرسنال گرفت!

فرصت سوزی مارتینلی

حتی پس از اینکه روبرتو فیرمینو در آنفیلد بازی را به تساوی ۲ بر دو کشاند، آرسنال یک شانس طلایی برای ادامه بازی، و کسب برتری داشت. یک سیو شگفت انگیز از آرون رمزدیل منجر به فرار سریع تیم میهمان شد زیرا بازی به وقت‌های تلف شده رسیده بود. پاس هوشمندانه لئاندرو تروسارد، به گابریل مارتینلی رسید. تنها کاری که مارتیلی باید انجام می‌داد این بود که توپ را وارد دروازه کند، اما بازیکن جوان برزیلی ناکام ماند و آلیسون بکر توانست از محوطه جریمه خود خارج شود و خطر را از دروازه تیمش برطرف کند.

۱۰ اتفاق سرنوشت‌ساز که قهرمانی را از آرسنال گرفت!

پنالتی از دست رفته ساکا

این اتفاق، بدون شک بدترین لحظه در فصل توپچی‌ها بود. آرسنال که به تازگی فرصت برتری دو گله را در آنفیلد از دست داده بود، به مصاف وستهم رفت و دوباره در همان ابتدای بازی با نتیجه ۲ بر صفر پیش افتاد. میزبان قبل از پایان نیمه اول، یک گل را جبران کرد، اما آرسنال یک فرصت طلایی برای افزایش اختلاف خود در نیمه دوم داشت، و می‌توانست با پنالتی این اتفاق را رقم بزند. اگر ساکا گل می‌زد، احساس می‌شد که سه امتیاز برای توپچی‌ها تضمین شده است، اما او ضربه را از دست داد و وستهام تقریباً بلافاصله، کار را به تساوی کشاند. این دومین بازی متوالی بود که آرسنال پس از زدن دو گل برتری، امتیازات را از دست می‌داد.

۱۰ اتفاق سرنوشت‌ساز که قهرمانی را از آرسنال گرفت!

تساوی مقابل ساوتهمپتون

پس از تساوی مقابل لیورپول و وستهام، هیچ فرصتی بهتر از رویارویی با ساوتهمپتون، تیم انتهای جدول لیگ‌برتر، آن هم در خانه، برای آرسنال وجود نداشت. این فرصت عالی برای پاسخ به افت هفته‌های اخیر بود، اما در عوض توپچی‌ها غافلگیر شدند. آنها در عرض ۳۰ ثانیه گل اول را خوردند و نیمه اول را با شکست ۳ بر یک راهی رختکن شدند. آنها موفق شدند در ادامه بازی را به تساوی ۳ بر سه بکشانند، اما این سومین بازی متوالی بدون برد بود و باعث خوشحالی منچسترسیتی شد. همچنین پس از توقف در دیدار رفت به میزبانی ورزشگاه سنت‌مری، این دومین تساوی آرسنال فصل مقابل ساوتهمپتون، بود و باعث شد توپچی‌ها در طول فصل، چهار امتیاز مهم را در برابر بدترین تیم لیگ از دست بدهند.

۱۰ اتفاق سرنوشت‌ساز که قهرمانی را از آرسنال گرفت!

دبل شدن برابر سیتی

آرسنال در روز بیست ششم آوریل به ورزشگاه اتحاد سفر کرد زیرا می‌دانست که آخرین فرصت را برای بردن سیتی در راه قهرمانی دارد. برتری بر تیم پپ همواره کار سختی بوده، مخصوصاً با ضعف دفاعی که توپچی‌ها دارند. در نهایت پسران گواردیولا به راحتی از سد حریف گذشتند. آنها پس از شکست ۳ بر یک در دیدار رفت به میزبانی ورزشگاه امارات، چند ماه پیش، مسابقه برگشت را هم با نتیجه ۴ بر یک به سیتیزن‌ها واگذار کردند. شکست دادن سیتی برای رسیدن عنوان قهرمانی، در حال‌حاضر کار بسیار دشواری است. انجام این کار، با توجه به تسلیم شدن پسران آرتتا در هر دو مصاف این فصل، حالا دیگر غیر ممکن است.

۱۰ اتفاق سرنوشت‌ساز که قهرمانی را از آرسنال گرفت!

ناامیدی محض مقابل برایتون

این بازی، میخی بر تابوت آرسنال بود. با توجه به پیروزی سیتی مقابل اورتون در عصر روز یکشنبه، تیم آرتتا می‌دانست که در مقابل برایتون جایی برای اشتباه کردن ندارند. کسب پیروزی برای زنده نگه داشتن امیدهای کم آنها، ضروری بود، اما در نهایت توپچی‌ها شکست خوردند، با تسلیم شدن آرسنال و کسب دومین شکست خانگی خود این فصل پرمرلیگ، ظاهراً باید سیتی را قهرمان دانست.

کد خبر 661523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.