تخصیص ۱۵۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌ شهرک‌های صنعتی

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: از محل بودجه امسال ۱۵۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت شهرک‌های صنعتی کشور تصویب شده است.

‌به گزارش ایمنا، علی رسولیان امروز -دوشنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه- در دیدار با سرمایه‌گذاران شهرک‌های صنعتی ساوه اظهار کرد: در پایان سال ۱۳۹۹ این سازمان ۳۷ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی هزینه کرده بود که این اعتبار در سال گذشته با بیش از سه برابر به ۱۲۰ هزار میلیارد ریال رسید.

وی با بیان اینکه سال گذشته کمک هزینه دولت برای تکمیل زیرساخت‌ها با ۱.۵ برابر افزایش به ۱۲ هزار میلیارد ریال رسید افزود: در سال جاری نیز این سازمان در این راستا ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده تا برای سهولت کار سرمایه گذاران در امر تولید هزینه شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه تأمین برق و آب در شهرک‌های صنعتی یکی از چالش‌های پیش‌رو است اضافه کرد: با حمایت‌های دولت برای رفع این مشکلات مقرر شده است تا امسال ۵۰ درصد درآمد وزارت نیرو از محل افزایش قیمت برق واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی برای تکمیل زیرساخت برق آن‌ها هزینه شود.

وی گفت: در راستای رفع مشکلات آب مورد نیاز این شهرک‌ها نیز درصدد هستیم از پساب تصفیه شده شهری استفاده شود که هم اکنون در استان‌های مختلف از جمله تهران و مرکزی اقدامات لازم برای خرید این محصول انجام شده است.

رسولیان خاطرنشان کرد: مشکلات شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های مامونیه و ساوه نیز از محل این راهکارها طی دو تا سه سال آینده مرتفع می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 661496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.