پایان رقابت‌های جهانی بوکس با قهرمانی ازبکستان و ناکامی ایران در کسب مدال

رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان در تاشکند با عملکرد فوق‌العاده آسیایی‌ها و قهرمانی ازبکستان به پایان رسید، اما ایران مدالی کسب نکرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های بوکس قهرمانی مردان ۲۰۲۳ جهان پس از دو هفته در تاشکند به اتمام رسید و تیم میزبان با کسب پنج مدال طلا، دو نقره و همچنین دو برنز بر سکوی قهرمانی تکیه زد، ضمن اینکه قزاقستان با چهار طلا و یک نقره دوم شد و روسیه با دو طلا و چهار برنز به مقام سومی دست یافت.

کوبا که زمانی قهرمان جهان بود با یک طلا، سه نقره و دو برنز به عنوان چهارمی رسید و تیم‌های فرانسه، گرجستان، جمهوری آذربایجان، برزیل، مغولستان و چین در رتبه‌های پنجم تا دهم ایستادند.

نکته قابل توجه این رقابت‌ها، کولاک کشورهای آسیایی بود که توانستند ۲۳ مدال از رینگ جهانی دشت کنند که ۹ مدال آن طلا بود. این مسابقات در ۱۳ وزن برگزار شد. همچنین اروپایی‌ها با ۲۰ مدال که سه نشان آن طلا بود در رتبه دوم ایستادند و کشورهای قاره آمریکا با ۹ مدال که یک نشان آن طلا بود در جایگاه سوم قرار گرفتند.

لازم‌به ذکر است، کاروان ایران نیز با هفت بوکسور در رینگ جهانی حضور یافت که در کمال بدشانسی به مدالی نرسید. بوکس ایران در تاریخ مسابقات جهانی تنها یک‌مرتبه توسط دانیال شه‌بخش موفق به کسب نشان برنز شده است که در دوره قبلی این رقابت‌ها به‌دست آمده بود.

به گزارش ایمنا، با توجه به در پیش‌بودن بازی‌های آسیایی هانگژو چین که تنها در هفت وزن المپیکی برگزار می‌شود و انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس است، قطعاً بوکس ایران کار بسیار سختی در هانگژو در برابر رقبای قدرتمند خواهد داشت.

کد خبر 661493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.