سهم چشمگیر خرید و فروش حقیقی‌ها در بورس امروز

امروز شاخص کل با رشد ۱۵ هزار و ۴۷۱ واحدی به عدد دو میلیون و ۳۰۱ هزار و ۳۷۴ رسید.در بخش خرید و فروش، حقیقی‌ها میدان‌دار بودند به صورتی که ۸۱ درصد خریدها و ۸۳ درصد فروش‌ها توسط حقیقی‌ها، ۱۹ درصد خریدها و ۱۷ درصد فروش‌ها توسط حقوقی‌ها انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بورس در حالی آغاز شد که دلار در محدوده ۵۱ هزار تومان قرار دارد. همچنین در اطلاعیه‌های امروز عنوان شد که بازارگردان‌ها امکان معامله فروش ندارند. اما امروز با اعداد مثبت آغاز شد و با رشد ۱۵ هزار و ۴۷۱ واحدی شاخص کل به دو میلیون و ۳۰۱ هزار و ۳۷۴ رسید؛ نمادهای بزرگی چون وامید، میدکو، شتران و حکشتی بیشترین تأثیر مثبت را در معاملات امروز بر جای گذاشتند. گزارش ۱۲ ماهه شتران نیز حاکی از آن است که گروه پالایشی سودهای خوبی ساخته‌اند و باید سایر گزارش‌های کدال را در این گروه مطالعه کرد.

شاخص کل هم‌وزن امروز رشدی معادل سه هزار و ۸۳۶ و احد را ثبت کرد و به عدد ۷۵۲ هزار و ۴۴۰ رسید. سهم خساپا از گروه خودرویی که نموداری شبیه به نمودار شاخص هم‌وزن دارد در آستانه حمایت معتبر خود بازگشت و برای ادامه رشد خود نیازمند اخبار بنیادی قوی است.

ارزش معاملات بورس در محدوده ۱۹ هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان بود که این نتیجه، حاصل حدود ۹۰۰ هزار معامله و خریدوفروش بیش از ۲۳ میلیارد برگه سهم است. همچنین ارزش بازار به میزان هشت میلیون و ۵۰۵ هزار میلیارد تومان رقم خورد.

فرابورس امروز با رشد ۲۰۹ واحدی، مقدار شاخص را روی عدد ۲۸ هزار و ۶۹۰ تثبیت کرد، در این بازار نمادهای شگویا، انتخاب و بپارس بیشترین تأثیر مثبت را در بازار بر جای گذاشتند، ارزش بازار اول و دوم به مقدار یک میلیون و ۵۹۶ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار پایه به مقدار ۴۷۶ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران بیش از ۱۳ میلیارد سهام و حق تقدم در قالب ۴۷۳ هزار معامله به ارزش ۲۰۹ هزار و ۹۷۶ میلیارد تومان معامله کردند.

در مجموع ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۲۹ هزار و ۳۳۹ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ بیش از ۱۴ میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های سهامی بوده است. در بازار امروز مبلغ ۳۶۴ میلیارد تومان خروج پول حقیقی از بازار داشته‌ایم که شامل سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده‌اند. در بخش خرید و فروش حقیقی‌ها میدان‌دار بوده‌اند به صورتی که ۸۱ درصد خریدها توسط حقیقی‌ها و ۱۹ درصد توسط حقوقی‌ها خرید انجام شده است. در بخش فروش نیز ۸۳ درصد حقیقی‌ها و ۱۷ درصد حقوقی‌ها به معاملات فروش پرداخته‌اند.

اخبار مؤثر

  • مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بازارگردان‌ها امروز _دوشنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه_ در همه نمادهای معاملاتی موضوع بازارگردانی خود، ملزم به ایفای تعهدات بازارگردانی در ورود سفارش فروش و انجام معامله در سمت فروش نیستند.
  • شتران در عملکرد ۱۲ ماهه توانسته است به ازای هر سهم ۱۰۹ تومان محقق کند.
  • با عنایت به در جریان بودن افزایش سرمایه نماد وامید از مبلغ ۹۶,۹۷۹ میلیارد ریال به ۱۸۸,۰۰۰ میلیارد برنامه انتشار اوراق بدهی به مبلغ ۲۰,۰۰۰ میلیارد ریال با نرخ سود ۱۹ درصد ۴ ساله که اطلاعیه آن در تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۵ در سامانه کدال منتشر گردیده، طبق مصوبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۹ هیئت مدیره شرکت ملغی گردید.
  • ضریب تعدیل اوراق بهادار مندرج در حساب تضمین مشتریان اعتباری در مورد سهام پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و بازار اول و دوم فرابورس ایران " ۶۰ درصد قیمت پایانی" تعیین شده است و ضریب مصوب از تاریخ بیست‌وپنجم اردیبهشت ماه در سامانه‌های نظارتی اعمال خواهد شد.
  • افزایش سرمایه ۵۴ درصدی وپارس از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی مورد تائید حسابرس قرار گرفت.
  • شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: در هفته سوم اردیبهشت ماه سال جاری، بیش از ۸۰ میلیارد تومان مطالبات (سود نقدی) سنواتی از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به حساب سهامداران واریز شد.
  • شرکت شیمی دارویی داروپخش از ثبت افزایش سرمایه خبر داد.
  • نرخ ۱۶ محصول "دپارس" افزایش یافت.
  • با وجود مخالفت وزارت ورزش، آگهی دعوت به مجمع عمومی باشگاه پرسپولیس در تاریخ ۳۰ اردیبهشت، در سایت کدال منتشر شده است تا مشخص شود مخالفت‌ها با تصمیم سازمان خصوصی‌سازی تا این لحظه بی‌نتیجه بوده است.
  • قرارداد مهم کی بی سی: تأمین واکسن‌های یارانه‌ای مورد نیاز وزارت بهداشت به مبلغ ۲,۷۳۱,۶۳۸ میلیون ریال.
  • اوان به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر، نماد معاملاتی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۷ تعلیق می‌گردد.
  • خودروهای کارا تک کابین و دوکابین متعلق به بهمن موتور فردا دوشنبه (۲۵ اردیبهشت) در بورس کالا عرضه می‌شود.

حجم و ارزش معاملات

حجم معاملات در بازار بورس: ۲۳ میلیارد ۳۸۴ میلیون سهام و سایر اوراق مالی

حجم معاملات در بازار فرابورس: ۱۳ میلیارد ۲۶۵ میلیون سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی

ارزش معاملات در بازار بورس: ۱۹ هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان

ارزش معاملات در بازار فرابورس: ۲۰۹ هزار و ۹۷۶ میلیارد تومان

بیشترین ارزش و بیشترین حجم معامله

بیشترین ارزش معامله: دارایکم، افران، ثبهساز

بیشترین حجم معامله: ثبهساز، وبصادر، خساپا

بیشترین افزایش قیمت و بیشترین کاهش قیمت

بیشترین افزایش قیمت: دکوثر، ثخوز، بنیرو

بیشترین کاهش قیمت: حفاری، وتوشه، رتاپ

تعداد نمادهای مثبت و منفی

بازارها / ‏‬تعداد نماد نماد مثبت نماد منفی
بورس ۲۲۶ ۱۸۸
فرابورس ۱۹۴ ۱۹۵

بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری

سهم چشمگیر خرید و فروش حقیقی‌ها در بورس امروز

طبق این جدول که اطلاعات تجمیعی انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری است، صندوق جسورانه بیشترین بازده ماهانه را داشته که معادل ۹ درصد بوده است.

نقشه بازار

سهم چشمگیر خرید و فروش حقیقی‌ها در بورس امروز

تحلیل شاخص کل

شاخص کل برای رشد در میان مدت باید از سد دو میلیون و ۵۵۰ هزار واحد عبور کند که در این راه مقاومت نزدیک دو میلیون و ۳۴۰ هزار واحد را در پیش دارد.

کد خبر 661462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.