جایزه دیلن توماس به نویسنده‌ای از نیجریه رسید

آرینزه ایفاکاندو برنده جایزه دیلن توماس، ویژه نویسندگان کمتر از ۳۹ سال شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از گاردین، این نویسنده ۲۸ ساله اهل نیجریه، جایزه ۲۰ هزار پوندی دیلن توماس را با نخستین مجموعه داستان کوتاه خود با عنوان «فرزندان خدا شکستنی‌های کوچکی هستند» دریافت کرد. این مجموعه شامل ۹ داستان است که ماجراهایی از عشقی عجیب و داستان‌هایی درباره خانواده و تنهایی را در جامعه نیجریه روایت می‌کند.

جایزه دیلن توماس که از سوی دانشگاه سوانسی انگلستان به آثار ادبی نویسندگان ۳۹ ساله یا کمتر اهدا می‌شود، یکی از معتبرترین جوایز ویژه نویسندگان جوان است.

مجموعه داستان «فرزندان خدا شکستنی‌های کوچکی هستند» برنده جایزه republic of consciousness ۲۰۲۲ ویژه کتاب‌های چاپ شده توسط انتشارات خصوصی در آمریکا و کانادا و نیز جایزه داستان اسپوتلایت ۲۰۲۲، ویژه مجموعه داستان چاپ شده در آمریکا شده است.

ایفاکاندو در کانو، نیجریه به دنیا آمده و فارغ‌التحصیل کارگاه نویسندگان آیوواست. او جیمز بالدوین و چینوا آچه‌به را از جمله نویسندگانی می‌داند که الهام‌بخش وی بوده‌اند.

دیگر نویسندگانی که در فهرست کوتاه جایزه دیلن توماس ۲۰۲۳ قرار گرفته بودند، عبارتند از:

-وارسان شایر برای مجموعه شعر «آمرزش دختری که با صدایی در سر بزرگ شد»

-شینا پاتل برای «من یک طرفدار هستم»

-سابا سامز برای «ارسال برهنه‌ها»

-سارا باومه برای «هفت مناره»

-رابی آرنوت برای «لیمبرلاست»

این جایزه در سال ۲۰۰۶ به افتخار شاعر ولزی، دیلن توماس و با هدف تجلیل از نویسندگان و شاعران جوان به زبان انگلیسی، راه‌اندازی شد. دیلن توماس در سن ۳۹ سالگی درگذشت و اکثر کارهایش را از ۲۰ تا ۳۰ سالگی نوشته بود. نوامبر امسال، هفتادمین سالگرد مرگ توماس است.

جان گاور، نویسنده ولزی و مدرس زبان انگلیسی در دانشگاه سوانسی، مگی شیپ‌استید، برنده جایزه دیلن توماس در سال ۲۰۱۲، راشل لانگ، شاعر و بنیانگذار مرکز شعر اکتاویا برای زنان رنگین پوست و پراجوال پاراجولی، نویسنده نپالی-هندی و جزو نامزدهای نهایی جایزه دیلن توماس در سال ۲۰۱۳ داوران جایزه دیلن توماس ۲۰۲۳ بودند.

برنده سال گذشته این جایزه، رمان‌نویس، شاعر و مقاله‌نویس آمریکایی، پاتریشیا لاک‌وود برای نخستین رمانش با عنوان «هیچ‌کس درباره‌اش صحبت نمی‌کند» بود. از دیگر برندگان پیشین این جایزه می‌توان به ریون لیلانی، برایان واشنگتن، گای گوناراتنه، کایو چینگونی، فیونا مک فارلین و مکس پورتر اشاره کرد.

کد خبر 661423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.