واکنش ایران به برگزاری موفق انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی ترکیه

سخنگوی وزارت امور خارجه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی ترکیه را به مردم، برگزارکنندگان انتخابات، رهبران و احزاب سیاسی این کشور تبریک گفت و برگزاری موفق این انتخابات را نشانه پیروزی مردم‌سالاری در این کشور مسلمان و همسایه دانست.

به گزارش ایمنا، ترکیه روز گذشته _یکشنبه، بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه_ شاهد برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی بود. بر اساس آخرین آماری که تا این لحظه منتشر شده است با شمارش حدود ۹۹ درصد آرای انتخابات ریاست‌جمهوری، رجب طیب اردوغان ۴۹.۳۵ درصد و کمال قلیچدار اوغلو ۴۵ درصد آرا را کسب کرده‌اند.

احمد ینار، رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه نیز عصر روز گذشته اعلام کرد: فرایند رأی‌گیری در انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی در سراسر کشور بدون هیچ مشکلی به پایان رسیده است. کمیسیون عالی انتخابات ترکیه میزان مشارکت در انتخابات در داخل کشور را ۸۸.۷۵ درصد و میزان مشارکت در خارج از این کشور را ۵۱.۹۲ درصد اعلام کرد.

در همین خصوص سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز _دوشنبه، بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه_ و در پی برگزاری این انتخابات در اظهاراتی مشارکت بالای مردم جمهوری ترکیه در انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی برگزاری موفق آن را نشانه پیروزی مردم‌سالاری در این کشور مسلمان و همسایه خواند.

ناصر کنعانی این پیروزی را به مردم، برگزارکنندگان انتخابات، رهبران و احزاب سیاسی در ترکیه تبریک گفت و افزود: آرزو می‌کنیم بهترین سرنوشت برای آنها رقم بخورد.

کد خبر 661388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.