طرح برخورد با موتورهای پلاک مخدوش به کجا رسید؟

مدت‌ها پیش طرح ویژه برخورد با موتورهای پلاک مخدوش یا بدون پلاک در دستور کار پلیس قرار گرفت؛ از این رو اکنون این طرح به اجرا درآمده است تا با متخلفان برخورد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از اجرای طرح ویژه پلیس برای برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران خبر داد و اظهار کرد: با توجه به افزایش تخلفات موتورسیکلت سواران و به خصوص تخلفاتی مانند پوشش و مخدوشی پلاک، طرح تشدید برخورد با تخلفات موتورسواران در شهر تهران اجرا می‌شود.

وی افزود: بررسی‌ها و حضور میدانی پلیس در معابر پایتخت نشان از این دارد که تخلفاتی مانند مخدوشی پلاک، پوشش پلاک، تردد موتورسواران بدون پلاک و البته حرکت در مسیر خلاف جهت موتورسواران در شهر تهران انضباط ترافیکی پایتخت را تحت تأثیر این ترددها قرار داده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: طرح تشدید برخورد با تخلفات موتورسواران با هدف کاهش تخلفات و به تبع آن کاهش تصادفات و افزایش نظم و انضباط شهری در برنامه پلیس راهور پایتخت قرار دارد.

وی ادامه داد: آمار و ارقام نشان می‌دهد به رغم اینکه با کاهش تصادفات فوتی موتورسواران مواجه هستیم اما کماکان برخورد با تخلفات آنها جزو مطالبات شهروندان است که پلیس در کنار اجرای دیگر طرح‌های انضباطی و ترافیکی، طرح برخورد جدی با تخلفات فوق را پیش‌روی دارد.

سردار حمیدی گفت: پلیس راهور با اجرای طرح موتوریار، در خصوص برخورد با تخلفات پوشش، مخدوشی پلاک و تردد موتورسواران بدون پلاک، آن‌ها را توقیف و روانه پارکینگ خواهد کرد.

مخدوش‌کردن پلاک وسایل نقلیه جرم است؟

همچنین سرهنگ علی همه‌خانی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: طرح تشدید برخورد با تخلفات پنهان و مخدوش‌کردن پلاک در سطح معابر پایتخت در دستور کار پلیس قرار گرفته است، همچنین تیم‌های مستقر در سطح معابر، تقاطع‌ها و میادین شهر تهران بزرگ طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش، مخدوشی و بدون پلاک موتورسواران را اجرا خواهند کرد.

وی افزود: بر همین اساس و در طرح تشدید برخورد با تخلفات پلاک، با توقیف موتورسیکلت، پرونده قضائی تشکیل و به دادسرا معرفی می‌شود و پلیس راهور تهران بزرگ مأموریت دارد با استقرار در معابر، با شناسایی متخلفان (مخدوشی پلاک) همانند خودروها نسبت به اعمال قانون و معرفی به مراجع قضائی اقدام کند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: به استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هر فردی در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه موتوری، تغییری ایجاد کرده یا پلاک وسیله دیگری را به آن الصاق کند، به حبس از شش ماه تا یک‌سال محکوم خواهد شد.

وی اضافه کرد: راکبانی که اقدام به پوشش پلاک یا مخدوش کردن پلاک کنند و موتورسیکلت آن‌ها بدون پلاک باشد یا خود از طریق پوشاندن یا گذاشتن وسایل مختلف مانند ماسک روی ارقام پلاک اقدام به پوشش پلاک موتورسیکلت کنند، در صورت مشاهده مأموران ضمن جلوگیری از تردد آن‌ها، توقیف و روانه پارکینگ می‌شوند و درباره مخدوشی پلاک پرونده آن‌ها به مراجع قضائی ارسال خواهد شد.

سرهنگ همه‌خانی ادامه داد: راکبان موتورسیکلت توجه داشته باشند که پلاک وسیله نقلیه آن‌ها باید همواره مانند روز اولی که پلاک را تحویل گرفته‌اند، بدون هیچ‌گونه مخدوشی و دستکاری در عقب موتورسیکلت برای رؤیت به صورت خوانا نصب شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: پلاک وسیله نقلیه هویت وسیله نقلیه محسوب می‌شود و از دید قانون‌گذار آن‌قدر اهمیت دارد که در آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی در ماده دو به موضوع شماره‌گذاری اختصاص داده شده و همه وسایل نقلیه موتوری و غیرموتوری و یدک‌های متصل به آن که در راه‌ها حرکت می‌کنند و وسایل نقلیه صنعتی، عمرانی و کشاورزی باید دارای پلاک و شماره باشد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: هر راننده‌ای که به هر نحوی پلاک خود را بپوشاند، می‌تواند هر جرمی را مرتکب شود؛ ممکن است با سرعت غیرمجاز حرکت کند و از چراغ قرمز رد شود یا در برخی موارد کیفش توسط کیف‌قاپ‌های موتورسوار دزدیده شود.

وی تصریح کرد: برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک از مطالبات اجتماعی شهروندان است که پلیس راهور تهران بزرگ آن را پیگیری می‌کند.

کد خبر 661386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.