اصفهان میزبان شایسته کاپ قهرمانی جام‌ جهانی بسکتبال

کاپ قهرمانی جام جهانی بسکتبال روز گذشته و با حضور مسئولان شهری و ورزشی در اصفهان رونمایی شد تا شاهد اتفاقات مثبتی در بسکتبال این شهر باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی بسکتبال کشورمان یکی از کشورهای حاضر در جام جهانی ۲۰۲۳ است که این مسابقات شهریورماه در سه کشور اندونزی، ژاپن و فیلیپین برگزار می‌شود. در همین راستا فدراسیون جهانی بسکتبال، کاپ قهرمانی این رویداد را به کشورهای راه‌یافته به جام جهانی اعزام می‌کند. کشورمان نیز در این میزبانی روزهای گذشته سهیم بود و این کاپ به شهرهای تهران و اصفهان رفت. کاپ قهرمانی جام جهانی بسکتبال ابتدا در تهران با حضور بزرگان بسکتبال کشور از جمله حامد حدادی، حامد سهراب‌نژاد و مسئولان مربوطه رونمایی شد. سپس روز گذشته _یکشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه_ مراسم رونمایی از کاپ جام‌جهانی بسکتبال با حضور شنگ ژوابین مسئول فدراسیون جهانی بسکتبال، محسن معزی‌فر دبیر فدراسیون بسکتبال، احمد رضایی رئیس هیئت بسکتبال استان اصفهان، پیشکسوتان این رشته ورزشی و مدیران شهری برگزار شد.

کاپ جام‌جهانی ابتدا در کلیسای وانک رونمایی و سپس به پل خواجو آورده شد و توسط مسئول فیبا و اهالی فدراسیون کشورمان مقابل پل خواجو قرار گرفت تا علاوه‌بر ثبت تصاویر اختصاصی، مردم هم بتوانند از آن دیدن کنند و حتی بتوانند با آن عکس یادگاری بگیرند. در آخر این کاپ در میدان امام (ره) به نمایش گذاشته شد و بازیکنان بسکتبال اصفهان در حضور مسئولان ورزشی شهر، به رقابت بسکتبال سه به سه و حرکات نمایشی با یکدیگر پرداختند.

رونمایی از کاپ جام جهانی در اصفهان اتفاق خوبی برای شهر و جامعه بسکتبال بود

علی قاسم‌زاده، شهردار شهر اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی بسکتبال در اصفهان اظهار کرد: تیم ملی بسکتبال ایران در رقابت‌های جام جهانی بسکتبال حضور دارد و فدراسیون بسکتبال ایران تلاش کرد تا کاپ این رقابت‌ها به ایران آورده شود که شاهد چنین اتفاقی در تهران و اصفهان بودیم، چنین مراسمی کمتر رخ می‌دهد و شاید تا ۵۰ سال دیگر هم این اتفاق تکرار نشود. در نهایت کاپ جام جهانی بسکتبال به اصفهان آورده شد که اتفاق خوبی برای شهر اصفهان و جامعه بسکتبال اصفهان بود.

وی افزود: شهرداری اصفهان و فدراسیون بسکتبال همکاری خوبی در سطح مدیریت، کارشناسی و تعریف رخداد با یکدیگر دارند و ما این همکاری را به خوبی پیش می‌بریم.

اصفهان میزبان شایسته کاپ جام جهانی بسکتبال

این مراسم در معرفی شهر اصفهان به جهان مؤثر است

شهردار اصفهان با بیان اینکه همه تلاش کردند تا کاپ جام جهانی بسکتبال به اصفهان آورده شود، تصریح کرد: این اتفاق در معرفی شهر اصفهان به جهان مؤثر است، همچنین باعث ایجاد انگیزه در جوانان ما می‌شود تا بیشتر به سمت رشته‌هایی همچون بسکتبال سوق پیدا کنند.

قاسم‌زاده افزود: یکی از اقدامات شهرداری اصفهان این است که ورزش حرفه‌ای را در سطح عموم رایج کند. به عنوان مثال به‌تازگی در حاشیه رودخانه زاینده‌رود زمین بسکتبال سه به سه ایجاد کردیم و در هر کدام از مناطق ما که استعداد کافی وجود داشته باشد، این کار را در برنامه‌های خود قرار خواهیم داد.

اصفهان میزبان شایسته کاپ جام جهانی بسکتبال

فضا را برای فعالیت بنگاه‌های اقتصادی در بسکتبال فراهم می‌کنیم

احمد رضایی، رئیس هیئت بسکتبال استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره رونمایی از کاپ جام‌جهانی بسکتبال در اصفهان اظهار کرد: بسیاری از شهرها به دنبال تحقق چنین اتفاقی بودند، اما با رایزنی‌ها و حمایت فدراسیون، اصفهان میزبان کاپ جام‌جهانی بسکتبال شد. اولین بار بود که چنین اتفاقی در اصفهان رخ داد و شاهد استقبال خوبی از جانب اهالی بسکتبال بودیم. بسیار مشتاق بودیم جام به اصفهان بیاید تا رشد بسکتبال در اصفهان را به فدراسیون جهانی بسکتبال و مخاطبان آن نشان دهیم.

وی در خصوص همکاری شهرداری اصفهان، اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و فدراسیون بسکتبال تصریح کرد: این ارگان‌ها، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری، فرمانداری و استانداری همکاری خوبی با ما داشتند و از ما حمایت کردند تا برنامه رونمایی از کاپ جام جهانی بسکتبال را به خوبی در اصفهان برگزار کنیم.

رئیس هیئت بسکتبال استان اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا تلاشی برای تیم‌داری سپاهان و گیتی‌پسند در بسکتبال انجام داده‌اید یا خیر، اظهار کرد: هرکجا روزنه امیدی برای تیم‌داری باشگاهی ببینیم، جلو می‌رویم. با سپاهان و گیتی‌پسند صحبت کردیم و این صحبت‌ها ادامه خواهد داشت، بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی دیگر هم هستند که فضا را برای حمایت آنها مهیا می‌کنیم.

اصفهان میزبان شایسته کاپ جام جهانی بسکتبال

کد خبر 661366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.