هشدار وزش تندباد در اصفهان / تیم‌های امدادی در جاده‌های استان آماده‌باش هستند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام هشدار وقوع وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای پیش‌ازظهر تا بعدازظهر امروز در استان، گفت: تیم‌های فوریت‌های پزشکی، پایگاه‌های جاده‌ای هلال‌احمر، راهدارخانه‌ها، شرکت‌های امداد جاده‌ای هلال‌احمر، راهدارخانه‌ها، شرکت‌های امداد جاده‌ای خودرو و برق فعال هستند.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره استقرار سامانه ناپایدار جوی فاقد رطوبت از روز گذشته تا امروز بر استان همراه وزش باد شدید تا شدید، وقوع تندباد لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی، اظهار کرد: اوج فعالیت این سامانه بعدازظهرها پیش‌بینی شده که اثرات آن در مناطق شرقی به ویژه شهرستان‌های نائین، چوپانان، انارک، جندق، خوروبیابانک و شمال استان همراه خواهد بود.

وی با اشاره به استقرار و آماده‌باش تیم‌های امدادی در جاده‌های استان اصفهان، افزود: با آغاز فعالیت سامانه ناپایدار جوی همراه با وزش باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای، تیم‌های فوریت‌های پزشکی، پایگاه‌های جاده‌ای هلال‌احمر، راهدارخانه‌ها، شرکت‌های امداد جاده‌ای خودرو و برق فعال هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان پیرامون اینکه با وزش تندبادها، تحکیم و استحکام سازی سازه‌های ناپایدار، داربست‌ها و رعایت اصول ایمنی تابلوهای بین شهری و شهری به ادارت راهداری، شهرداری و دهیاری‌های تاکید شده است، تصریح کرد: کشاورزان و باغداران نیز باید نسبت به رعایت نکات ایمنی توجه داشته باشند.

وی درباره فعالیت سامانه‌های ناپایدار جوی بدون رطوبت که انرژی‌ها را صورت وزش باد شدید در سطح استان تخلیه می‌کردند، گفت: ناپایداری‌های جوی، وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای در روز گذشته منجر به سقوط حدود ۲۲ اصل درخت فرسوده در مرکز و جنوب استان اصفهان شده، این تندبادها نیز خسارتی‌هایی به تابلوهای تبلیغاتی مناطق مستعد وارد کرده است، البته هیچ‌گونه خسارت جانی نداشتیم.

شیشه‌فروش با اعلام هشدار وقوع وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای پیش‌ازظهر تا بعدازظهر امروز در استان، خاطرنشان کرد: تندبادی با سرعت ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت مناطق شرق، شمالی به ویژه استان را همراه با خیزش کانون‌های گردوغبار و کاهش دید افقی در برمی‌گیرد.

کد خبر 661342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.