رویداد ملی ایده‌شوی حمل‌ونقل دانش‌بنیان و پاک تمدید شد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: به دلیل استقبال و درخواست دانش‌آموزان و دانشجویان در خصوص رویداد ملی ایده‌شوی حمل‌ونقل دانش‌بنیان و پاک، ارسال ایده‌ها تا هفدهم خردادماه ۱۴۰۲ تمدید شد.

به گزارش ایمنا، حسین حق‌شناس ضمن تشریح رویداد ملی ایده شوی حمل‌ونقل دانش‌بنیان پاک اظهار کرد: این رویداد با دو رویکرد دانش آموزی و دانشجویی برگزار می‌شود، بر این اساس دانش آموزان با ارائه ایده‌های خلاقانه و خیال‌انگیز حمل‌ونقل شهری ۱۰۰ سال آینده را به تصویر می‌کشند.

وی افزود: در رویکرد دانشجویی نیز دانشجویان با ارائه ایده‌های عملیاتی واقع‌نگر به بهبود وضعیت ترافیک و رفع مسئله‌های شهری کنونی می‌پردازند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به محورهای مسابقه ایده‌شوی حمل‌ونقل دانش‌بنیان و پاک تصریح کرد: مدیریت هوشمند و دانش‌بنیان ترافیک، افزایش استفاده بیشتر شهروندان از حمل‌ونقل عمومی، کاهش استفاده از خودروهای تک‌سرنشین، توسعه و تجاری‌سازی وسایل نقلیه پاک، کاهش تصادفات درون‌شهری، الگوی مناسب شهرسازی و تأثیر آن بر ترافیک، بهبود فرایندها و محل‌های پارک، رعایت قوانین و بهبود رفتارهای ترافیکی و مشارکت شهروندان و بخش خصوصی در مدیریت ترافیک از جمله محورهای مسابقه ایده‌شو است.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: تاکنون ایده‌های قابل توجهی از سوی دانش‌آموزان و دانشجویان ثبت شده است که امکان اصلاح و بهبود آنها وجود دارد، بر این اساس از شرکت‌کنندگان در ایده‌شو دعوت شد که از نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان بازدید کنند تا بتوانند ایده‌های خود را در یک یا چند محور تکمیل کنند.

وی اظهار کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وبگاه www.goingevent.com بخش ایده‌ها مراجعه کنند یا به ثبت ایده خود بپردازند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان اضافه کرد: پس از داوری ایده‌ها توسط کارشناسان مربوطه به ایده‌های برتر جوایز ارزنده‌ای تعلق خواهد گرفت.

کد خبر 661328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.