مهم‌ترین هدف رتبه‌بندی معلمان چیست؟

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مهم‌ترین هدف رتبه‌بندی این بود که دیگر معلم کارمند نیست و باید با اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه مقایسه علمی و مادی شود؛ اگر چه ممکن است به دلیل پیچیدگی کار مشکلاتی در اجرای فرایند وجود داشته باشد، اما به‌مرور رفع خواهد شد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا ابراهیمی در سلسله نشست‌های مدیران مدارس استان اصفهان، اظهار کرد: معلمی شغل خداوند است و پیامبر اسلام نیز شأن خود را معلمی می‌داند و به این می‌بالیم که سرنوشت ما را خداوند معلمی رقم زد؛ خداوند وجه ممیزه انسان و حیوانات را قوه تفکر و تعقل رقم زد.

وی افزود: در دوران کرونا عواقب متعددی را شاهدش بودیم که البته یکی از مزایای آن این بود که مردم متوجه شدند یک ساعت معلمی با چندین ساعت کار عادی برابر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: مهم‌ترین هدف رتبه‌بندی این بود که دیگر معلم کارمند نیست و باید با اعضای هیئت علمی دانشگاه مقایسه علمی و مادی شود؛ اگر چه ممکن است به دلیل پیچیدگی کار مشکلاتی در اجرای فرایند وجود داشته باشد، اما به مرور رفع خواهد شد؛ شبانه‌روز همکاران حوزه ستادی در استان و شهرستان برای عملیاتی شدن رتبه‌بندی تلاش کردند که قابل تقدیر است.

وی گفت: گرایش به علوم پایه به‌ویژه درس ریاضی کم شده است که نیاز است به این موضوع توجه ویژه شود و همچنین درصد آموزش فنی و حرفه‌ای نیز در شهرستان و استان باید توسعه پیدا کند. در حال حاضر در استان اصفهان سالانه به طور متوسط حدود ۱۵ هزار معلم کسری داریم که ناچاریم از مسیرهای ناپایدار تأمین معلم، آن را انجام دهیم؛ البته در این مسیر با عنایت ویژه دولت به آموزش و پرورش چند مجوز استخدامی اخذ شده است تا این بخشی از این کسری جبران شود.

ابراهیمی ادامه داد: نیروهای خدماتی نیز فراخوان در ماه‌های آتی جهت استخدام اعلام خواهد شد تا بتوانیم جبران بخشی از این کسری نیروی خدماتی در مدرسه را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مدیران مدارس به شادابی و نشاط در مدارس توجه ویژه داشته باشند تا عنصر دانش‌آموز بتواند در آن رشد کند که در همین زمینه جشنواره دختران آفتاب از سمیرم برگزار شد و امیدواریم در سطح استان تداوم داشته باشد.

کد خبر 661318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.