افزایش ۲۷ درصدی فوت ناشی از غرق‌شدگی در اصفهان

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: در سال گذشته ۶۰ مورد فوتی به دلیل غرق‌شدگی به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان ارجاع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷.۷ درصد افزایش داشته است.

منصور فیروزبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سال گذشته ۶۰ مورد فوتی به دلیل غرق‌شدگی به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان ارجاع شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷.۷ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه آمار تلفات ناشی از غرق‌شدگی، سال گذشته شامل ۴۸ مرد و ۱۲ زن بوده است، افزود: بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی در سال گذشته با ۱۵ نفر فوتی در تیرماه گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان تصریح کرد: بیشترین آمار تلفات ناشی از غرق‌شدگی مربوط به استخرهای کشاورزی و ۱۴ نفر بوده است، پس از آن استخر شنا ۱۲ نفر، کانال ۱۲ نفر، رودخانه ۱۱ نفر، چاه پنج نفر، دریا یک نفر و پنج نفر در سایر مکان‌ها بوده است.

وی گفت: از منظر علم پزشکی قانونی، اکثر موارد غرق‌شدگی زمانی رخ می‌دهد که به جای هوای حاوی اکسیژن برای تنفس در مجاری تنفسی یک مایع جایگزین شود یا مایع به داخل ریه و حبابچه‌های هوایی راه پیدا کند؛ از این‌رو قطع تنفس و کمبود اکسیژن اصلی‌ترین علت مرگ در اثر غرق‌شدگی است.

فیروزبخت اضافه کرد: شنا یکی از تفریحات سالم و لذت‌بخش است که همواره با فرارسیدن فصل گرما به اوج خود می‌رسد؛ این در حالی است که هرساله شاهد مرگ تعدادی از شهروندان هستیم که به دنبال سهل‌انگاری و توجه نکردن به مسائل ایمنی، خاطره‌ای تلخ را برای اطرافیان خود رقم زده‌اند.

کد خبر 661314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.