۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
تیم ملی شمشیربازی ایران سوم جهان شد

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران با پیروزی مقابل ایتالیا، روی پله سومی جام‌جهانی ایستاد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ادامه رقابت‌های جام‌جهانی شمشیربازی در اسلحه سابر که در مادرید اسپانیا در حال برگزاری است، نمایندگان کشورمان امروز در بخش تیمی به مصاف حریفان‌شان رفتند. تیم ملی شمشیربازی سابر ایران پس از صعود به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جام‌جهانی مادرید، مقابل آمریکا با نتیجه ۴۵ بر ۲۴ شکست خورد و از صعود به فینال بازماند و راهی دیدار رده‌بندی شد.

سابریست‌ها در دیدار رده‌بندی مقابل ایتالیا قرار گرفتند و موفق شدند حریف خود را ۴۵ بر ۳۷ از پیش رو بردارند و صاحب مدال برنز شوند. گفتنی است این رقابت‌ها گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس است و امتیاز آن برای کسب سهمیه تیمی المپیک بسیار مهم بود. ضمن اینکه محمد رهبری، فرزادباهر ارسباران و علی پاکدامن به همراه محمد فتوحی ترکیب ایران را تشکیل می‌دهند.

تیم ملی سابر ایران در مرحله یک‌شانزدهم نهایی و در نخستین دیدار مقابل شیلی با نتیجه ۴۵ بر ۳۴ به برتری رسید و راهی یک‌هشتم نهایی شد، در این مرحله هم شاگردان امین قربانی در این با نتیجه نزدیک ۴۵ بر ۴۴ از سد کانادا گذشتند و به مرحله یک‌چهارم نهایی راه پیدا کردند.
تیم ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف گرجستان رفت و در نهایت و در حالی که چندین امتیاز متوالی از حریف خود عقب بود اما توانست هم این امتیازات را جبران کند و هم از حریفش پیشی بگیرد و در حالی که مسابقه با نتیجه ۴۴ بر ۴۴ دنبال می‌شد، محمد رهبری توانست امتیاز پایانی را برای ایران به‌دست بیاورد و در نهایت به مقام سومی رسید.

کد خبر 661295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.