۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
نشان فردوسی به برگزیدگان اعطا شد

به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، نشان فردوسی به سه نفر از فعالان حوزه فردوسی پژوهی و همچنین شهید غیرت«حمید رضا الداغی» اعطا شد.

به گزارش ایمنا، عصر امروز_یکشنبه بیست و چهارم اردیبهشت‌ماه_ در مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در محل آرامگاه این حماسه سرای بزرگ ایرانی در مشهد، نشان فردوسی به فعالان حوزه فردوسی پژوهی شامل دکتر «محمد مدبری» شاهنامه پژوه و استاد دانشگاه، «محمد حسین لطیفی» حماسه سرا، کارگردان و نویسنده به ساخت آثار ماندگار سینمایی از جمله فیلم «غریب» و «مراد جان بوری بایف» دیپلمات جمهوری تاجیکستان اعطا شد.

همچنین در این مراسم نشان حماسه سازی و غیرت نیز شهید عفت و غیرت «حمیدر رضا الداغی» اهدا شد.

"حمیدرضا الداغی" متولد سال ۱۳۵۶ در سبزوار، شامگاه هشتم اردیبهشت هنگامی که دو شرور در یکی از خیابان‌های سبزوار برای دو دختر جوان ایجاد مزاحمت کرده و قصد داشتند یکی از آن‌ها را با خود ببرند، به دفاع از آنان برخاست که در درگیری با اراذل شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفت و به شهادت رسید.

مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی عصر یکشنبه در محل آرامگاه فردوسی برگزار شد.

در این مراسم علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جمعی از میهمانان و نمایندگان کنسولگری‌های خارجی، شاعران و فردوسی پژوهان حضور داشتند.

گلباران آرامگاه فردوسی، نقالی و پرده خوانی، ضرب نوازی مرشدهای ورزش باستانی، اجرای سرود ملی با حضور ۱۵۰ نوجوان ملبس به لباس اقوام مختلف ایرانی و اجرای موسیقی سنتی توسط حجت اشرف زاده، برنامه‌های دیگر روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در توس است.

کد خبر 661279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.