اعمال هزینه‌ بالای پارک برای خودروهای شخصی در لاهه

مدیران لاهه در هلند به منظور کاهش گرایش دارندگان خودروهای شخصی به عبور و مرور از طریق وسایل نقلیه خود، قانون پرداخت ۵۰ یورو را به ازای هر فضای پارک در شهر وضع کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رانندگانی که از طریق خودروهای شخصی خود در بعضی از خیابان‌های مهم و مناطق ساحلی لاهه رفت و آمد کنند، از این پس باید به ازای برخورداری از فضای پارک در این معابر، مبلغ ۵۰ یورو پرداخت کنند. این اقدام با هدف کاهش گرایش مردم به عبور و مرور از طریق وسایل نقلیه موتوری خصوصی و تشویق آن‌ها به تردد از طریق خودروهای عمومی اعمال شده است به این امید که انتشار کربن کاهش قابل‌توجهی را تجربه کند و در نهایت، آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی به حداقل برسد، ضمن این‌که کاهش ترافیک خودرویی در معابر مهم شهر با هدف تسهیل سایر کاربران معابر نظیر دوچرخه‌سواران و عابران پیاده در اولویت اجرای طرح جدید قرار دارد.

البته ساکنان مناطقی که پرداخت هزینه پارک برای آن‌ها اعمال شده است، از این قانون مستثنی هستند و قادر خواهند بود خودروهای شخصی خود را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای در فضاهای پارک اطراف محل زندگی خود قرار دهند.

اعمال هزینه‌ بالای پارک برای دارندگان خودروهای شخصی در لاهه

اعمال جریمه‌های بیشتر

رانندگانی که به علت تردد در معابر مشمول طرح جدید، موظف به پرداخت هزینه پارک که حدود ۱۰ برابر نرخ پارکینگ پیش از این است، خواهند بود در صورتی که از پرداخت این هزینه جلوگیری کنند، خودروهای آن‌ها توقیف و از طریق جرثقیل به خارج از شهر منتقل خواهد شد. اطلاعات لازم در مورد معابر دقیقی که شامل طرح خواهد شد، در اختیار تمام شهروندان قرار خواهد گرفت تا جایی برای بهانه‌گیری و طفره رفتن از پرداخت هزینه پارکینگ در این فضاها باقی نماند.

پیش از این نیز اقدامات دیگری برای افزایش هزینه پارک وسایل نقلیه شخصی در بعضی از معابر شهر نظیر سواحل اعمال شده بود که تبعات مثبت بسیاری بر افزایش گرایش شهروندان به عبور و مرور از طریق وسایل نقلیه عمومی و به دنبال آن، کاهش ترافیک و به حداقل رسیدن اثرات جزایر گرمایی را در شهر به دنبال داشت.

اعمال هزینه‌ بالای پارک برای دارندگان خودروهای شخصی در لاهه

کد خبر 661276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.