سرعت وزش باد در اصفهان به ۷۹ کیلومتر بر ساعت رسید / تداوم کاهش دما در استان اصفهان

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: امروز سرعت وزش باد در کلانشهر اصفهان به ۷۹ کیلومتر بر ساعت رسید و از امروز تا اواسط روز چهارشنبه با کاهش چهار تا شش درجه‌ای و ایجاد تنش دمایی و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی مواجه خواهیم بود.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی از امروز تا روز پنجشنبه _بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه_ آسمان استان به صورت صاف گاهی قسمتی ابری است که از امروز تا وقت چهارشنبه همراه با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، طوفان لحظه‌ای و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه سرعت وزش باد در ساعات بعدازظهر و شب شدید خواهد بود، افزود: اوج وزش باد امروز در نیمه جنوبی استان و مرکز در نیمه شمالی و شرقی با طوفان و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. کاهش دما از فردا تا اواسط روز چهارشنبه بیست‌وهشتم ادامه خواهد داشت.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی کشاورزی سطح زرد با ورود سامانه کاهش دما و تنش دمایی در استان، تصریح کرد: این سامانه از امروز آغاز و تا اواسط روز چهارشنبه با کاهش چهار تا شش درجه‌ای و ایجاد تنش دمایی و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی همراه خواهد بود.

وی مناطق درگیر تنش دمایی را تمام مناطق کشاورزی استان و شهرستان‌های درگیر سرمازدگی را بویین و میاندشت، نقاط کوهستانی واقع در خوانسار، میمه، چادگان، دهاقان، شرق اصفهان اعلام کرد و گفت: احتمال ورود آسیب به صنعت کشاورزی، آسیب به محصولات کشاورزی و باغات و گلخانه‌ها از اثرات مخاطرات این سامانه است. تنظیم دمای گلخانه‌ها، باغات و مزارع کشاورزی به منظور جلوگیری از خسارات ناشی از تنش دمایی یا سرمازدگی توصیه می‌شود.

امینی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در پی وزش باد به نسبت شدید تا شدید و وقوع تندباد لحظه‌ای در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از امروز آغاز و تا فردا در مناطق مستعد همراه با گردوخاک و کاهش دید موقتی همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: فعالیت این سامانه، امروز در شهرستان‌های سمیرم، دهاقان، شهرضا، اصفهان، نجف‌آباد، شرق اصفهان، نائین، ورزنه، اردستان، مهاباد، چوپانان، انارک، خوروبیابانک و جندق، مناطق همجوار با استان فارس، کهکیلویه و بویراحمد و یزد پیش‌بینی شده است.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان افزود: فعالیت سامانه دارای وزش باد به نسبت شدید تا شدید و وقوع تندباد لحظه‌ای روز دوشنبه در مناطق خوروبیابانک و جندق، چوپانان، نائین، انارک، اردستان و مهاباد دور از انتظار نیست.

وی گفت: احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه‌های شهری و روستایی، احتمال شکستن درختان فرسوده، اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی استان‌های سمنان، کهکیلویه و بویراحمد، فارس و یزد از اثرات مخاطرات این سامانه است.

امینی اظهار کرد: احتیاط در سفرهای برون‌شهری، اندیشیدن تمهیدات لازم جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، توقف فعالیت‌ها در فضای باز و ارتفاعات، انجام تدابیر پیشگیرانه به منظور کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین شدت سرعت وزش باد اکنون در اصفهان به ۷۹ کیلومتر بر ساعت رسیده است، افزود: امروز سرعت وزش باد در شهرستان‌های شهرضا، چادگان، نائین، سمیرم، مبارکه و ورزنه به ۷۰ کیلومتر بر ساعت گزارش و ثبت شده است.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه کمینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده چهار تا شش درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۳۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و میمه با دمای چهار درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 661232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.