هدیه روز دختر رسید؛ استفاده رایگان دختران از بعضی اماکن تفریحی شهرداری اصفهان

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان از تصویب لایحه دو فوریتی استفاده رایگان دختران از بعضی اماکن تفریحی تحت نظارت شهرداری به‌مناسبت روز دختر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه_ در گفت‌وگوی خبری پس از هشتادوششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان درباره لوایح و طرح‌های بررسی شده اظهار کرد: در جلسه امروز لایحه اعمال ماده ۹ برای آزادسازی چند پلاک در مسیر رینگ چهارم ترافیکی مورد بررسی قرار گرفت که با توافق صورت گرفته، چند پلاک تبدیل به یک پلاک شد و لایحه پس از اصلاح به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

وی افزود: فهرست تملک باقی مانده املاک واقع در دپوی خط دو متروی اصفهان برای اعمال ماده ۹ در دستور کار امروز شورا قرار داشت، این لایحه یک فوریتی در جلسه هفته گذشته کمیسیون‌های تخصصی به بحث گذاشته و در نهایت امروز در صحن علنی شورا مصوب شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توافق نامه‌ای برای آزادسازی کندرو خیابان سلمان فارسی (مشتاق سوم) امروز بررسی شد؛ در این راستا با رفع اشکالات مطرح شده در جلسه قبل شورا، امروز به طور مجدد این موضوع در جلسه مطرح شد و با قید تملک باقی مانده زمین که بخشی از آن در طرح تعریض کنارگذر سلمان فارسی است، تصویب شد که با اجازه شهرداری مورد استفاده خدماتی واقع شود.

وی در خصوص بررسی پیشنهاد پژوهش پنج پروژه در خصوص زاینده‌رود و تبعات زیست‌محیطی آن اظهار کرد: این پژوهش‌ها برای دست‌یابی به مستندات محکمه‌پسند و پیگیری مطالبات و حقوق مردم اصفهان در محاکم قضائی و علمی در خصوص زاینده‌رود مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت سه پروژه پژوهشی از این پنج پروژه که قابلیت کاربردی بیشتری دارد، امروز در صحن به تصویب رسید.

صالحی ادامه داد: عملکرد شورای اسلامی شهر، اصلاح بودجه ۱۴۰۱ و بودجه ۱۴۰۲ برای ارسال به شورای اسلامی استان نیز در جلسه امروز به تصویب رسید.

وی درباره لایحه دو فوریتی مرتبط با روز دختر که از جانب شهرداری با پیشنهاد شورای اسلامی شهر تهیه شده است، گفت: این لایحه امروز مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید که بر اساس آن اماکن تحت نظارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در حوزه موزه‌ها و اماکنی که قابلیت بازدید دارند، مانند باغ گل‌ها، باغ خزندگان، باغ صدف‌ها، باغ پرندگان و باغ بانوان و کتابخانه‌ها به‌صورت رایگان در اختیار دختران شهر قرار می‌گیرد، همچنین رویدادهایی با ۱۱۰ جایزه برای دختران توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی با محوریت بازی و تفریح پیش‌بینی شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دو فوریت و اصل لایحه با قید پیشنهاداتی به تصویب رسید که امیدواریم پایه‌گذار یک جشن پرشکوه برای دختران شهر اصفهان باشیم؛ این لایحه پس از تصویب برای طی مراحل قانونی به فرمانداری اصفهان ارسال شد.

وی در خصوص لایحه دو فوریتی مرتبط با روز دختر که از جانب شهرداری با پیشنهاد همکاران در شورای اسلامی شهر تهیه شده است، گفت: این لایحه امروز مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید و بر اساس آن اماکن تحت نظارت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری در حوزه موزه‌ها، تفریحی و باغ‌های بانوان و نیز باغ گل‌ها و باغ‌های پرندگان، خزندگان و صدف‌ها و عضویت در کتابخانه‌ها در روز دختر به‌صورت رایگان در اختیار دختران شهر قرار می‌گیرد.

وی افزود: همچنین رویدادهایی با ۱۱۰ جایزه نقدی برای دختران توسط همکاران در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با محوریت بازی و تفریح پیش‌بینی شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امیدواریم پس از طرح «مهمان مامان» و «مهمان اصفهان» این مصوبه پایه‌گذار یک جشن پرشکوه دیگر برای دختران شهر اصفهان باشد، ادامه داد: دو فوریت و اصل لایحه با قید پیشنهاداتی به تصویب رسید که امیدواریم پایه‌گذار یک جشن پرشکوه برای دختران شهر اصفهان باشیم که این لایحه پس از تصویب برای طی مراحل قانونی به فرمانداری اصفهان ارسال شد.

کد خبر 661202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.