استفاده از امکانات محلی برای کاهش مشکلات درمانی ایثارگران

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران آخرین اقدامات برای بهبود ارائه خدمات درمانی به جامعه ایثارگری را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمد میرزابیگی با اشاره به اهمیت ارائه خدمات درمانی با کیفیت به ایثارگران، اظهار کرد: با اقداماتی که در خدمت‌رسانی از طریق بیمه تکمیلی انجام خواهد شد بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود و در این راستا از بیمارستان‌های محلی بیشتر استفاده خواهد شد تا مشکلات و خطرات رفت‌وآمد به خصوص با توجه به سنین بالای والدین معزز شهدا و مشکلات جانبازان عزیز که هزینه‌های واقعی و جانبی ایجاد می‌کند، کم شود و امیدواریم در مراکز استان‌ها امکانات مناسبی بدین منظور فراهم شود.

وی افزود: در اجرای این برنامه از تمام مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها درخواست شده که خدمات مناسب را با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌های تأمین اجتماعی خریداری کنند که مسلماً با این اقدام هزینه‌های رفت و آمد ایثارگران کاهش خواهد یافت.

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه استفاده درست از بیمه پایه و بیمه سلامت از دیگر موضوعات مورد توجه است، گفت: در برخی موارد هزینه‌های درمانی مربوط به بیمه پایه در بخش بیمه تکمیلی پرداخت می‌شود و در این زمینه باید نقص‌ها برطرف شده و نظارت همه‌جانبه انجام شود.

میرزابیگی سه بخش پیشگیری، درمان مستقیم و غیرمستقیم را مهمترین اقدامات حوزه سلامت دانست و تصریح کرد: بخش پیشگیری در قالب پایش و ارتقای شاخص‌های سلامت ایثارگران پیگیری می‌شود. حوزه درمان مستقیم از طریق شرکت متد اقدام می‌شود که بیمارستان‌های متعددی را در کشور تحت پوشش دارد و در کنار این بیمارستان‌ها می‌توان از بیمارستان‌های مراکز دانشگاهی و تأمین اجتماعی نیز استفاده کرد.

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه درمان غیرمستقیم از طریق بیمه انجام می‌شود، تأکید کرد: بیمه می‌تواند با اتخاذ روش‌های مختلفی مانند حمایت از مراقبت در منزل، سیستم مشاوره و راهنمایی تلفنی به موضوع درمان ایثارگران کمک کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نشست‌ها و هماهنگی‌ها با مراکز خدمات‌دهنده و شرکت بیمه برای بهبود خدمات‌رسانی به ایثارگران به صورت مستمر ادامه دارد و اعتبارات لازم پرداخت می‌شود و بیمه نیز در مقابل متعهد شده که عقب‌ماندگی‌های سال‌های قبل و بدهی‌ها را به‌روز کند.

کد خبر 661143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.