بهره‌گیری از فناوری برای تحلیل رفتارهای تردد در پاریس

کمپانی Vianova که در توسعه نرم‌افزاهای اختصاصی حمل‌ونقل فعالیت می‌کند، همکاری خود را با اپراتور حمل‌ونقل پاریس در فرانسه برای بهبود وضعیت عبور و مرور در سراسر شهر آغاز کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به دنبال آغاز همکاری میان کمپانی فناوری فرانسوی با بخش حمل‌ونقل شهری پاریس، نرم‌افزار جدیدی با هدف پیشگیری از ازدحام در خطوط مخصوص عبور و مرور اتوبوس‌های عمومی توسعه داده خواهد شد که به دنبال آن، ایمنی تردد برای سایر کاربران نیز افزایش قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد. در واقع این کمپانی نرم‌افزاری را توسعه خواهد داد که بهره‌گیری از آن، مدیران بخش حمل‌ونقل پاریس را به تجزیه و تحلیل رفتارهای تردد در معابر شهری سوق خواهد داد و از این طریق، امکان اعمال اقدامات مناسب را توسط آن‌ها برای پیشگیری از ازدحام در مسیرهای اتوبوس‌رانی فراهم خواهد آورد.

مدیریت زیرساخت‌های تردد

بدیهی است که ظهور روش‌های جدید عبور و مرور و خدمات حمل‌ونقل در شهرها به ایجاد تغییرات بسیاری در زیرساخت‌های شهری منجر شده و به عنوان مثال، توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری و حذف فضاهای پارک را با هدف رفع هرچه بیشتر نیازهای دوستداران تردد سبز به دنبال داشته است. علاوه بر این، تغییر گرایش شهروندان به عبور و مرور از طریق وسایل نقلیه، به‌ویژه پس از شیوع بیماری کووید -۱۹، اپراتورهای حمل‌ونقل عمومی را به اعمال تغییرات مثبت بی‌شمار در زیرساخت‌های شهری و وسایل نقلیه عمومی سوق داده که این امر به سهم خود، چشم‌اندازهای شهری و بحران‌های حاکم بر جهان، یعنی آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی را تحت تأثیر قرار داده است.

بهره‌گیری از فناوری برای تحلیل رفتارهای تردد در پاریس

شبکه اتوبوسرانی پاریس، به عنوان یکی از پرازدحام‌ترین شبکه‌های حمل‌ونقل عمومی در جهان، استفاده از روش‌های مختلف تردد نظیر خودروهای عمومی، میکروموبیلیتی‌ها و تاکسی‌ها را در بر گرفته که استفاده از آن‌ها، به ایجاد ترافیک در سراسر معابر شهری منجر شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر تعداد چهار هزار و ۷۰۰ اتوبوس عمومی در ۳۵۵ مسیر مخصوص تردد می‌کند که همین امر، الگوهای حمل‌ونقل شهری را طی چند سال گذشته متحول کرده و انتشار گازهای آلاینده را تحت تأثیر قرار داده است.

کمپانی Vianova در نظر دارد از طریق توسعه یک نرم‌افزار اختصاصی، قابلیت اتصال وسایل نقلیه عمومی را به شبکه فراهم بیاورد و از این طریق به مدیران در درک بهتر چگونگی اعمال استراتژی‌های اثربخش برای کاهش ترافیک و به دنبال آن، به حداقل رساندن اثرات جزایر گرمایی و آلودگی هوا کمک کند.

در این راستا، سنسورها و دوربین‌هایی دیجیتالی در اتوبوس‌های عمومی نصب خواهد شد که دسترسی به داده‌های زمان واقعی حاصل از آن‌ها، برنامه‌ریزان را به پیاده‌سازی پروژه‌هایی مناسب برای بهبود وضعیت تردد در سراسر شهر سوق خواهد داد.

بهره‌گیری از فناوری برای تحلیل رفتارهای تردد در پاریس

کد خبر 661103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.