مدیریت صحیح شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها، کلید توسعه روستاها است

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کیار در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه مدیریت صحیح شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها، کلید توسعه روستاها است، گفت: تأسیس و تقویت این بخش، به‌عنوان یکی از محرک‌های اساسی در آبادانی و رونق اقتصادی روستاها به‌شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهمن میری امروز _شنبه بیست‌وسوم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به جایگاه شوراهای اسلامی اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود نشست بین پارلمانی بین شورای اسلامی استان به عنوان پارلمان محلی و مجلس به عنوان بزرگترین پارلمان کشور برگزار شود.

وی افزود: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به آنچه اندیشیده و اعتقاد داشتند، جامه عمل پوشاندند که از این عملکرد تقدیر می‌کنیم اما تقاضا می‌شود برای ارتقای جایگاه شوراهای اسلامی نیز مساعدت کنند، چراکه شوراهای اسلامی به عنوان مستحکم‌ترین پل ارتباطی بین حاکمیت و مردم نمونه بارز دموکراسی در کشور هستند که می‌توانند به عنوان بازوی مشورتی در کنار مدیران باشند اما به دلیل بی‌توجهی صدمات و ضرباتی به آنها وارد شد که جایگاه خود را از دست دادند و برخی مدیران آنها را رقیب خود محسوب می‌کنند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کیار در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: یکی از وظایف ذاتی شوراهای اسلامی، نظارت بر پروژه‌های عمرانی و زیرساختی در سطوح مختلف است که امیدواریم با حمایت نمایندگان و مسئولان امر این مهم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به انسجام مجموعه شوراها و دوری از حواشی اظهار کرد: با اصلاح موارد قانونی در مجلس شورای اسلامی درباره اختیارات و وظایف شوراهای اسلامی این نهاد مقدس جایگاه خود را تثبیت خواهد کرد.

میری گفت: میزبانی استان در برگزاری مسابقات ورزشی در معرفی چهارمحال‌وبختیاری بسیار حائز اهمیت است که می‌طلبد تکمیل اردوگاه ورزشکاران تسریع شود و در این میان از ظرفیت شوراهای اسلامی نیز استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت صحیح شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها کلید توسعه روستاها است، گفت: تأسیس و تقویت این بخش، به‌عنوان یکی از محرک‌های اساسی در آبادانی و رونق اقتصادی روستاها به‌شمار می‌رود که در تعدادی از روستاهای استان چهارمحال‌وبختیاری تبدیل به قصه پرغصه‌ای شده است و امروزه این تعاونی‌ها تبدیل به بنگاه اقتصادی شده‌اند که پاسخگویی ندارد و نهادی هم بر آنها نظارت نمی‌کند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کیار در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری افزود: طرح توزیع قیر رایگان از جمله بحث‌های پرچالش در روستاها است و موضوعی که رانت‌زا بودن این طرح را اثبات می‌کند، تخصیص نیافتن قیر رایگان به روستاها است.

وی تاکید کرد: شوراهای اسلامی نباید سلیقه‌ای عمل کنند، بلکه باید به رشد شهر کمک کنند و زمینه‌های جذب سرمایه‌گذار فراهم شود، همچنین از ساخت‌وسازهای بدون اساس جلوگیری شود و گذر فرهنگی در شهر شکل گیرد.

کد خبر 661035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.