۵ حلقه چاه آب از مدار آبیاری تحت فشار خارج شده است

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد گفت: پنج حلقه چاه در شهر به طور کلی از مدار سیستم آبیاری تحت فشار خارج و خشک شده است، با این حال سازمان با تدوین برنامه زمان‌بندی تمام تلاش خود را برای نگهداری از فضای سبز انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا هاشمی امروز_ شنبه بیست‌وسوم اردیبهشت‌ماه _ در جلسه بررسی وضعیت فضای سبز شهرکرد، اظهار کرد: با توجه به عرض کم و وجود نرده در بلوار امام رضا (ع) هنگام آبیاری بلوار حوادث ناگواری اتفاق می‌افتاد یا در کمین بود.

وی افزود: به دلیل رسیدگی نشدن به چمن بلوار امام رضا (ع)، در راستای ارتقای کیفیت، استفاده از گل‌های زینتی دائمی و گونه‌های کم‌آب‌بر اقدامات لازم برای جایگزینی چمن در دو طرف نرده‌ها انجام شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد با بیان اینکه چمن بلوار با ۴۵۰۰ اصله گل رز و گونه‌های زینتی بازسازی و بهسازی می‌شود، خاطرنشان کرد: چمن‌های جمع‌آوری شده در پارک‌ها و فضاهای سبز سطح شهر که دچار آسیب و خسارت شده بود، جایگزین می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هاشمی با بیان اینکه نیاز آبی فضای سبز شهرکرد ۲۴۰ لیتر بر ثانیه است، ادامه داد: خشکسالی‌های اخیر و افت شدید سطح آب‌های زیرزمینی سبب شده است تا آب استحصال شده از تمام چاه‌های فضای سبز کمتر از ۸۰ تا ۹۰ لیتر بر ثانیه باشد.

وی اضافه کرد: فضای سبز سطح شهر با ۴۰۰ هکتار پوشش درخت، چمن، گل‌های فصلی و درختچه و با ۰.۶ لیتر بر ثانیه که حداقل نیاز آبی گونه‌های زینتی است، به ۲۴۰ لیتر بر ثانیه آب نیاز دارد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد گفت: خشکسالی‌های اخیر و افت شدید سطح آب‌های زیر زمینی موجب شده است تا آب استحصال شده از تمام چاه‌های فضای سبز کمتر از ۸۰ تا ۹۰ لیتر بر ثانیه باشد.

هاشمی افزود: پنج حلقه چاه در شهر به طور کلی از مدار سیستم آبیاری تحت فشار خارج و خشک شده است، با این حال سازمان با تدوین برنامه زمانبندی آبیاری به صورت سه شیفت و ۲۴ ساعته تمام تلاش خود را برای نگهداری فضای سبز موجود و برنامه‌ریزی به منظور توسعه حدود ۸۰۰ هکتار اراضی با کاربری فضای سبز به کار گرفته است.

وی اظهار کرد: این سازمان هرگونه توسعه فضای سبز و کیفیت بخشی به وضع موجود را با استفاده از گونه‌های مقاوم به کم‌آبی و سازگار با شرایط اقلیمی استان چهارمحال‌وبختیاری در دستور کار قرار داده است.

کد خبر 661009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.