استاندارد دستگاه ترن پارک شادی تمدید شده بود / علت حادثه در دست بررسی است

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد گفت: استاندارد اجباری از ابتدای امسال برای دستگاه ترن کودک پارک شادی تمدید شده بود؛ بررسی‌های دقیق در حال انجام است و در صورتی که پس از مشخص شدن نتایج قصوری از شخصی در این رابطه سر زده باشد، به‌طور حتم برخورد لازم انجام خواهد شد.

محمدحسن منصوری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حادثه پیش آمده در پارک شادی یزد و سقوط دو کودک از ترن هوایی این پارک اظهار کرد: شب گذشته در مجموعه پارک شادی، دستگاه ترن کودک پارک دچار حادثه و یکی از واگن‌های متصل شکسته شد، با توجه به اینکه دستگاه روشن بوده است از ریل خارج شده و به نرده مجاور برخورد کرده است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی قرارداد اشتراکی با پارک داشته است، افزود: در این حادثه یک کودک از واگن سقوط کرد و دچار جراحت شد که توسط نیروهای اورژانس خدمات لازم به او ارائه و با توجه به اینکه مصدومیت شدیدی نداشت، ترخیص شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد خاطرنشان کرد: یکی دیگر از کودکان داخل واگن مانده بود و پس از آنکه او را از واگن خارج کردند به دلیل میزان مجروحیتی که داشت به بیمارستان منتقل شد؛ طبق اطلاعات دریافتی حال عمومی او خوب و مراحل درمانی در حال انجام است تا ترخیص شود.

منصوری‌زاده با بیان اینکه استانداردهای لازم برای این دستگاه رعایت شده است، تاکید کرد: دستگاه ترن کودک پارک شادی به دلیل اینکه برای ادامه فعالیت نیاز به استاندارد داشته از ابتدای امسال استاندارد اجباری را تمدید کرده است، به علاوه اسفندماه بازدیدهای سه ماهه از تمام دستگاه‌ها انجام شده که دستگاه ترن کودک نیز شامل آن بوده است.

وی با تاکید بر اینکه این دستگاه تا زمانی که مباحث فنی آن مجدد بررسی شود ادامه کار نخواهد داشت، گفت: دستگاه‌های مرتبط از جمله سازمان استاندارد در حال بررسی این حادثه هستند تا علت حادثه به صورت دقیق مشخص شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد تصریح کرد: در بعضی خبرها منتشرشده اعلام شده بود که قطار پارک شادی دچار حادثه شده که نادرست است؛ قطار پارک شادی با حدود ۷۰ نفر ظرفیت هیچ مشکلی ندارد، بلکه حادثه برای دستگاه ترن هوایی کودک به وجود آمده است که تنها ۱۰ نفر ظرفیت دارد؛ با جدیت در حال پیگیری علت موضوع هستیم.

منصوری‌زاده با بیان اینکه سایر تجهیزات پارک هیچ مشکلی ندارد و در حال فعالیت است، افزود: بررسی‌های دقیق در حال انجام است و در صورتی که پس از مشخص شدن نتایج قصوری از شخصی در این رابطه سر زده باشد، به‌طور حتم برخورد لازم انجام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، ساعت ۲۰:۳۶ شب گذشته، دو کودک ۷ و ۸ ساله از ترن هوایی کودک پارک شادی یزد سقوط کردند.

کد خبر 660985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.